Tabákový trh v Česku zasáhla cenová válka

29. 12. 2007
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Firma JT International rozpoutala cenovou válku na českém tabákovém trhu. I přes růst spotřební daně zdražila letos cigarety Camel jen na 64 korun a přinutila ostatní výrobce zlevňovat. Píše to dnešní vydání deníku Právo.

Prodej cigaret značky Camel se v posledním půlroce téměř ztrojnásobil a konkurenční společnost British American Tobacco kvůli tomu snížila v těchto dnech cenu cigaret Lucky Strike ze 70 na 66 korun, společnost Imperial Tobacco přiměla nízká cena camelek ke zlevnění její vlajkové značky Davidoff ze 76 na 72 korun a cigaret R1 ze 74 na 70 korun. Dominantní hráč na trhu Philip Morris navíc přišel s měkkými marlborkami za 66 Kč a zlevnil například klasické startky z 51 na 50 korun.

List ale připomíná, že cenová válka sníží ceny cigaret jen dočasně. Od 1. ledna totiž vstupuje v platnost novela zákona, která spotřební daň na cigarety zvedne z nynějších 1,64 Kč na 1,92 koruny za kus. V obchodech se má lednové zvýšení spotřební daně na cigarety projevit růstem cen cigaret na jaře.

Autor článku

Redaktor/ka již pro server Podnikatel.cz nepracuje. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).