Dobrý den
Mám tu samou zkušenost s žádostí o kompenzační bonus. Telefonát, potom email s tím, že mám doložit jména zákazníků, kvůli nimž mi klesl příjem. Jak mám doložit to, že mi zákazníci přestali posílat objednávky.
Je to velice divné. Příjem mi klesl zhruba o 85%. Po odečtení nákladů jsem se dostal do mínusu. Provozuji truhlářství jako OSVČ. Patřím pod finanční úřad Žďár nad Sázavou.
Zdeněk
Zdravím vás.
3.1. jsem poslala žádost o komponzační bonus. Z finančního úřadu jsem byla 3x kontaktována a vždy vyhověla. Toto je reakce na čtvrtý pokus:
"1/4 Dobry den, prosim o reakci na email zaslany 17.1.2022, kde spravce dane pozadoval rozdeleni vasich prijmu na dle jednotlivych mesicu a take jaky byl prijem2/4 z kazde vasi ekonomicke cinnosti tj. fitness trener X vyzivovy poradce. Rovnez bylo pri tfonickem hovoru domluveno zaslani smlouvy o pronajmu "telocvicny".3/4 V pripade, ze se vam pozadovane informace a doklady nepodari dolozit bylo by vhodne zaslat info o zpetvzeti sve zadosti na tuto emailovou adresu. Dekuji,4/4 hezky den. FU pro MS kraj, UP v Novem Jicine....."
Stejný postup, jako výše popisujete.
Je nás očividně hodně, tak věřím, že to dobře dopadne.
Mám stejnou zkušenost, jen jsem zatím ve fázi mailu, abych specifikoval, jak se omezila moje činnost a z jakých důvodů. Po odepsání se mi zatím nikdo neozval, ale po přečtení zkušeností, si žádné iluze nedělám. Měli byste se v tom pořádně rýpat, protože do kamer, jak Schillerová tak zástupci opozice, nyní vlády, plno keců, jak pomáhají a ve skutečnosti snaha vyplatit co nejméně.
Také mi finanční úřad z Prahy poslal zprávu, že moje činnost rozhodně nemohla být dotčena vládními nařízeními, a pokud činnost poklesla, tak to nejspíše bylo moji špatnou aktivitou. Odepsal jsem jim, že v tom případě se půjdu zaregistrovat na pracovní úřad. Za týden mi přišlo oznámení o zamítnutí bonusu.
Dobry den
Bohužel mám stejnou zkušenost a do dnešního dne mi bonus nebyl vyplacen.Provozují penzion a kvůli restrikcí vlády nesmím ubytovat neockovane osoby nebo co neprodelali covid.Od 22.11.2021 mi samozřejmě poklesly tržby a zrušené byly i rezervace.Úřednice z finančního úřadu v Českých Budějovicích mi zavolala a řekla mi že i v minulých letech jsem v prosinci měla malé tržby a pak mě dokonce nařkla, že mám otevřeno jen v sezóně.Musela jsem jí poslat faktury za prosinec 2018 a to jí stejně nestačilo tak jsem jí musela přeposlat zrušení rezervaci klienty.Vůbec tomu nerozumím proč po mě chtela tržby za prosinec minulých let když srovnávací období bylo červen až říjen 2021.Od té doby ticho po pěšině a to je už 14 dní.Nevim co mám dělat
Dobrý den, mám stejnou zkušenost v Sokolově. Před 14 dny jsem byl telefonicky kontaktován ať žádost stáhnu, nebo ať doložím, že patřím do skupiny, kde byla vyhlášena omezení (maloobchod, kadeřnictví atd.). Na můj argument, že § 1 zákona o KB jasně říká, že na bonus má nárok každý, kdo utrpěl hospodářský následek (viz §8) v souvislosti s šířením nemoci COVID-19 NEBO s krizovými mimořádnými opatřeními... jsem se dozvěděl ať prokážu, že jsem měl úbytek klientů. Ten má dle mého názoru přímou souvislost s šířením nemoci (jsem zprostředkovatel služeb). Vyzval jsem je ať zahájí oficiální postup, kdy prokážu propad příjmů, tak jsem zvědav jak bude FU postupovat dále. A hlavně nevím jak postupovat proti FU, protože v případě nevyhovění je možná pouze soudní cesta a to je na x let. Může mi někdo z podnikatel,cz poradit. Byl bych za to vděčný. Děkuji
Dobrý den, mám taktéž stejnou zkušenost, jen komunikace byla pouze emailem. Jsem OSVČ v oboru stavebnictví konkrétně přípravné a dokončovací stavební práce. Zůstal jsem bez výdělku, jelikož i rozpracované zakázky se zastavili a sjednané nové zakázky se zrušili v jednom případě i proto, že rodina zákazníka byla v karanténě, paní úřednice mi poslala email , že je nutné písemně doložit, že konkrétní zákazník opravdu v karanténě byl a to tak, že mám zaslat jejich certifikát o prodělané nemoci. To už mi ale přišlo moc posílat takto citlivé údaje a odepsal jsem. Že to není mou pravomocí. Načež jsem byl vyzván, abych zažádal o storno žádosti
Dobrý den,
Stejná zkušenost. Ze strany Fu v Jeseníku proběhl pouze telefonicky kontakt s tím že na kompenzační bonus nemám nárok,, provozování kulturních a společenských akcí'', není dotčená činnost a pokud na tom budu trvat, tak chtějí doložit příjmy z této činnosti za rok 2021 a doložit písemně odstoupení od objednatelů, že ruší mnou pořádané akce. Je to už týden od posledního telefonátu, nic jsem jim neposlal.
Prý ojedinělé. Je to standardizovaný postup.
Čekalo mě dvojí zamítnutí, dokonce, kdy ze mě napřed vymámili faktury a vysvětlení, proč v oblasti služeb mám méně klientů a následně byla moje žádost zamítnuta, protože mi nikdo nebránil pracovat a mohla jsem si zvát klienty do kanceláře! To, že jsem respektovala prosby vlády a zdržovala se kontaktů a scházela se s klienty jen v nejnutnějších případech, to je můj problém. Nikdo to po mě přeci nevyžadoval.
Na s.r.o. mi zase zamítli vůbec možnost o bonus žádat, protože jsem si tam dovolila vydělat méně peněz než v živnosti.
Můj propad tržeb oproti létu byl celý podzim díky covidu ne o 30%, ale na 30%. Kvůli tomu přijdou o práci dva lidé, kterým jsem zajišťovala obživu. Kompenzační bonus za prosinec a leden by jim zachránil práci na dva měsíce a dal tak šanci to ještě nějak zvládnout.
Takže fakt díky milý státe za pomoc podnikatelům! Nechcete jít vy osobně říct lidem, které živím, že se mají hlásit na pracák, protože jsme se rozhodli chovat uprostřed pandemie zodpovědně????
dobrý den, je to hnus. také mi bylo oznámeno, že můj obor nebyl dotčen a jsem neschopný si zajistit zakázky. paní úřednice po mne chtěla doložit písemně, že zákazníci kteří mi zrušili zakázky , byli opravdu v karanténě a to tím, abych ji poslal certifikát o prodělané nemoci těch osob. copak je to možné? vždyt to jsou osobní údaje a ani já nemám právo toto po zákaznících požadovat. ale nemyslím si že by toto měla být chyba státu , ale je to chyba konkrétních úřadu a úředníků.