Ackoli vlastni sluzba je navrzena kupodivu docela normalne (narozdil od jednoho ministerstva, ktere misto WS-Security vymyslelo svuj vlastni naprosto zbytecny paskvil), tak je spolehlivost celeho systemu, vzhledem k sankcim za kazdou ztracenou transakci 500 000 Kc zalostna.
System se chova logicky, tedy predpoklada ze klient (pokladna) vzdy obdrzi odpoved, bud potvrzeni nebo chybu. V realnem prostredi, zvlaste v zemi s tak zoufalym internetovym pripojenim jako v CR, ovsem odpoved bud neprijde nebo dokonce nedorazi na server ani pozadavek. Neexistuje zadny zpusob, jak tyto dve situace od sebe odlisit ! Jedine reseni by byla dalsi metoda, ktera se dotaze na stav transakce na serveru. Tim lze zjistit zda:
a) pozadavek dorazil, bych zpracovan, ale ztratila se odpoved
b) pozadavek na server vubec nedorazil
Vzhledem k tomu, ze v pripade a) server nevi, ze klient (pokladna) odpoved neobdrzel, a automaticky se to bere jako podvod (nevydani uctenky -> 500 000 Kc pokuta), by bylo vhodne celou sluzbu vyrazne rozsirit. Tedy:
a) zavest dalsi metodu na dotaz o stavu transakce (dle atributu uuid_zpravy), tim se rozlisi pripad a) a b) kdyz dojde k chybe v komunikaci
b) pridat druhe potvrzeni prijeti odpovedi.
http://www.podnikatel.cz/pruvodce/elektronicka-evidence-trzeb/pokuty-a-sankce-u-evidence-trzeb/
Podnikatelé, jak právnické, tak fyzické osoby, se mohou prohřešit nesplněním těchto povinností a dostat za ně následující pokuty:
- zaslat datovou zprávou údaje o evidované tržbě správci daně, (až 500 tisíc Kč)
Vsimnete si jednotneho cisla - "trzbe". Sluvko "az" ignorujte, nikde neni presne dano kolik za co, takze vzdy plati maximalni mozna castka i za jedinou ztracenou trzbu.
Zprávu na server budete zasílat tak dlouho, dokud nepřijde odpověď, a nebo ji budete považovat za nedoručenou a použijete náhradní způsob doručení.
Přece nejde o to, aby ten systém fungoval, to není naše starost, a nakonec ani náš zájem, jde jen o to, naplnit literu zákona.
MF stejně data z toho systému nemusí vůbec používat, jen se může tak tvářit, že je používá a takové chování je veřejností prakticky nezkontrolovatelné.
Jenze neni jasne, zda takto obdrzite stejny kod. Protokol to sice umoznuje (parametry prvni_zaslani), ale neni od toho blizsi popis. Takze to muze byt klidne povazovano za pokus o podvod. V predchozim volani se totiz kod na serveru vygeneroval, jen se ta odpoved neprenesla na klienta diky sitove chybe, coz ted nelze rozeznat od stavu kdy takovou uctenku (zamerne) nevydate.
Jestlize neco umoznuje udelovat pokutu 500 000 Kc za jedno nezpracovane volani (nezpracovana odpoved - vytistena uctenka s unikatnim kodem), nemuze to byt navrzeno takto jednoduse a tudiz nespolehlive.
Jde o zcela jinou situaci nez platba kartou. Tam je transakce za prve potvrzovana vicefazove a za druhe selhana transakce (z jakehokoli duvodu) nema zadne likvidacni dopady pro obchodnika. Provede se znovu, od predchozi dostane zakaznik pro jistotu potvrzeni s ID transakce pro pripadnou (v praxi vyjimecnou) reklamaci.
Čím víc sleduju, tím víc docházím k názoru, že bude lepší úplně zrušit příjem hotovosti. U mě to dělá z pár milionů tak možná 20-30 tisíc ročně, takže než podstupovat tohle martirium a investovat do toho, tak ať zaplatí předem převodem nebo mají smůlu. Případné stížnosti adresovat Lampárna, Bureš.