Telefonní číslo na e-shopu? Podle soudního dvora nejde o povinnost

26. 8. 2019
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Soudní dvůr EU se zabýval směrnicí o právech spotřebitelů o informačních povinnostech e-shopů. Konkrétně šlo o to, jaké kontaktní údaje musí obchodník uvádět.

Jedná se o směrnici o právech spotřebitelů, konkrétně o ustanovení čl. 6 odst. 1 písm. c).

Výklad byl nejasný

Ustanovení směrnice uvádí, že směřuje-li jednání stran k uzavření smlouvy a tyto skutečnosti nejsou zřejmé ze souvislostí, sdělí podnikatel spotřebiteli v dostatečném předstihu před uzavřením smlouvy nebo před tím, než spotřebitel učiní závaznou nabídku, svoji totožnost, popřípadě telefonní číslo nebo adresu pro doručování elektronické pošty nebo jiný kontaktní údaj. 

Z tohoto vyjádření podle Asociace pro elektronickou komerci , která spolupracovala s advokátní kanceláří Mašek, Kočí, Aujezdský tedy nebylo jasné, zda obchodník musí sdělit i kontaktní údaje, které pro komunikaci se zákazníky nepoužívá nebo zda si musí zřídit telefonní nebo faxovou linku, případně novou e-mailovou adresu. 

Přečtěte si, na co si dát pozor při výběru internetového obchodu: Je možné rozeznat podvodný e-shop?

Z rozhodnutí Soudního dvora Evropské unie vyplývá, že obchodník není povinen za všech okolností poskytnout své telefonní číslo. Musí ovšem nabídnout všem spotřebitelům k dispozici komunikační prostředek, který jim umožní urychleně jej kontaktovat a efektivně s ním komunikovat . Obchodník také není povinen zřizovat si nové komunikační kanály, ale pokud je má, je povinen je kupujícímu sdělit.

Autor článku

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).