Jedná se o směrnici o právech spotřebitelů, konkrétně o ustanovení čl. 6 odst. 1 písm. c).
Výklad byl nejasný
Ustanovení směrnice uvádí, že směřuje-li jednání stran k uzavření smlouvy a tyto skutečnosti nejsou zřejmé ze souvislostí, sdělí podnikatel spotřebiteli v dostatečném předstihu před uzavřením smlouvy nebo před tím, než spotřebitel učiní závaznou nabídku, svoji totožnost, popřípadě telefonní číslo nebo adresu pro doručování elektronické pošty nebo jiný kontaktní údaj.
Z tohoto vyjádření podle Asociace pro elektronickou komerci , která spolupracovala s advokátní kanceláří Mašek, Kočí, Aujezdský tedy nebylo jasné, zda obchodník musí sdělit i kontaktní údaje, které pro komunikaci se zákazníky nepoužívá nebo zda si musí zřídit telefonní nebo faxovou linku, případně novou e-mailovou adresu.
Přečtěte si, na co si dát pozor při výběru internetového obchodu: Je možné rozeznat podvodný e-shop?
Z rozhodnutí Soudního dvora Evropské unie vyplývá, že obchodník není povinen za všech okolností poskytnout své telefonní číslo. Musí ovšem nabídnout všem spotřebitelům k dispozici komunikační prostředek, který jim umožní urychleně jej kontaktovat a efektivně s ním komunikovat
. Obchodník také není povinen zřizovat si nové komunikační kanály, ale pokud je má, je povinen je kupujícímu sdělit.