Názory k článku Test 63 živnostníků, jakou kampaň připravují na začátek školy. Výsledek? Tristní

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 8. 2014 7:25

    TomášFuk (neregistrovaný)

    1. Přijde mi to jako komerční a hodně propagační článek pro firmy živící se reklamou všeho druhu.

    2. Lidi už začínají mít kampaní ke každé sebemenší "události" docela plné zuby, zejména, když v září naleznete v obchoďákách Vánoce, v lednu, když ne hned Valentýna, tak rovnou Velikonoce ... atd.

    3. Reklamních "útoků" na člověka ze všech různých "technických vymožeností" , letákem ve schránce počínaje, přes "nekonečné" bloky v TV a rádiu po otravné "telefonisty" a "rozesílače" emailů...

    4. Všeho moc škodí a čím víc se bude do nás pouštět reklama ke každé příležitosti, staneme se víc a víc neteční, až jednoho dne nebude reklama pro obchodníka přínosem. A to nepočítám, že nás každý rok vytrvale masírují politici s předvolebními kampaněmi a dalšími "vychytávkami" kolem.

    Divím se, že bez toho všeho, co mi vnucují reklamy, jsem se vůbec dožil půl století. To jsem přehnal, že jsem se vůbec dožil a dostal do první třídy..

    Přeji všem hezký den a méně, ale kvalitnější reklamu a takovým obchodníkům, jako jsou ti v článku, kteří ještě mají kus "zdravého selského rozumu", tak těm hodně úspěchů a co nejméně byrokracie.

  • 27. 8. 2014 8:53

    Milan (neregistrovaný)

    Já bych zase řekl, že na reklamě není nic špatného. Byla tady od nepaměti. Jen v dnešní době internetu jsou na lidé možná na ní více citliví a začali si jí uvědomovat, to je celé.

    Troufal bych si říci, že u českých obchodníků je to spíše o lenosti a neznalostech. Dost často si všímám, že pokud má obchodník nějaký jakýsi takýsi zisk, tak proč by firmu dál rozvíjel? Proč by ty těžce vydělané peníze musel dávat do reklamy, když teď přece vydělal?

    Pokud máte začínající firmu a to nejen internetovou, tak je pro Vás afou a omegou správně zacílená reklama. Bez toho to prostě nejde, když budujete podnikání. A hlavně v dnešní super konkurenční době, kdy je založit firmu tak jednoduché :-)

  • 27. 8. 2014 9:36

    TomášFuk (neregistrovaný)

    Ale já nejsem proti reklamě jako takové, já jsem proti jejímu neúměrnému množství a často až vlezlému a otravnému způsobu prezentování.

    Další věc je, že reklama, ač většinou každá musí trošku "přehánět", tak, i když zjevně neodporuje zákonu, tak často řekne jen A, ale nikde není už ani náznak B, které je pak často v reálu "šokující" a od nákupu buď stejně odradí nebo přinejmenším "nemile překvapí".

    Příklad: V TV běží reklama jedné nejmenované společnosti, která nabízí snad vše, na co si vzpomenete a to s dopravou zdarma. Jenže až hodně pozdě se dovíte, že to je až od nákupu nad tisíc Kč. Atd.,atp...

    Uznávám, že reklama je potřebná i dobrá věc nejen pro obchodníka, ale i pro zákazníka, jenže i ta se musí dělat s citem a v přiměřené míře.

    Osobně mě např. docela zaráží, že už začátkem srpna najdu v některých řetězcích spíše zimní zboží a vánoční dárky, než to, co bych mohl potřebovat ke sklonku léta a během podzimu. Nezdá se Vám, že tady už to je až příliš v předstihu?

    Jak jsem již napsal, všeho moc škodí i reklama za každou cenu ke každé příležitosti.

    PS: Já myslím, že český obchodník není většinou příliš líný, ono mu "ke štěstí" stačí neustále sledovat a přizpůsobovat se mnohdy nesmyslným změnám zákonů a nařízení, ve kterých se už těžko orientují i naši zákonodárci. I to je stojí čas a peníze, které víceméně musejí vydat, aby je to nestálo mnohem víc, a proto je to možná také trochu s reklamou tak, jak je. O různém přístupu k domácím a menším proti velkým a nadnárodním, o tom by se dalo také dlouho polemizovat, ale to už bych byl mimo téma.

    PS2: Citace: "Troufal bych si říci, že u českých obchodníků je to spíše o lenosti a neznalostech. Dost často si všímám, že pokud má obchodník nějaký jakýsi takýsi zisk, tak proč by firmu dál rozvíjel?"

    S tím se těžko dá nesouhlasit.

  • 28. 8. 2014 7:46

    Filip (neregistrovaný)

    Hlavní problém je v tom, že je příliš obchodníků na jednoho zákazníka. Když odhlédneme kolik dětí jde do školy, ale vezmeme jiný příklad nesezóního zboží s delší spotřebou (životností) třeba vrtačka - tak zjistíme, že denně průměrně 50 zákazníků hledá v cca 1000 e-shopech, jak individuálně, tak přes různé srovnávače. Jestliže jich pouze 1% koupí, tak se prodá 0,5 vrtačky dané typové konstrukce (třeba AKU) denně přes e-shopy. Jestliže je e-shop registrován v 3 základních srovnávačích a má nastaveno třeba 3,- tak je to 3x3x1000 = 3000 se prokliká ve srovnávačích denně jen proto aby se prodalo 0,5 vrtačky za třeba 1000,-. (průměrovaná statistiky za rok, v sezónách to může být jinak)

    To tedy jasně odpovídá na otázku proč není reklamních kampaní více - nevyplatí se. To nemluvě o kampaních PPC jako takových a banerech.

    Obecně se hovoří o globalizaci trhu a zhroucení vnitřních trhů v internetovém prodeji. Příkladem je DX které cenami a dopravou zdarma konkuruje místním e-shopům. (Je to myšlenková zkratka, tak jednoduché to není - jsou tam limity, ale více takových a máme na vnitřním trhu vážný problém).

  • 27. 8. 2014 13:51

    Zdenek (neregistrovaný)

    Pokud jste oslovoval prodejce vina, opravare mrazaku, pokryvace ....
    tak se nedivte, ze nikdo z nich nema zadnou akci pro studenty/zaky :) :)

    Ja uz to tady prestanu radeji cist ....

  • 27. 8. 2014 22:03

    Zdeněk Fekar

    A papírnictví, a prodejce oblečení pro děti, a organizátory dětských kurzů... Nicméně, až na extrémní příklady, jako uvádíte Vy (mrazáky a pokrývači), každý může vymyslet speciální nabídku.

  • 27. 8. 2014 21:34

    _ Tonda (neregistrovaný)

    Pro papírnictví je začátek školního roku jistě příležitost, ale co by si autor článku představoval, že mělo připravit to v prvním odstavci kritizované vinařství, to by mě tedy fakt zajímalo.

  • 27. 8. 2014 22:06

    Zdeněk Fekar

    Máte pravdu. Ten, kdo se na podnikání dívá stereotypně, si celkem logicky řekne: víno, to se pro děti nehodí, co já bych se namáhal.
    Ten, kdo přemýšlí, zkusí něco vymyslet. Třeba se dohodne s hračkářstvím odnaproti, uspořádají dětskou akci a pro dospěláky ochutnávku vín.
    Mrzí mě, že jsem ten článek napsal špatně, domníval jsem se, že přesně tohle je jeho poselstvím.

  • 28. 8. 2014 7:27

    Filip (neregistrovaný)

    Je potřeba se zamyslet nad tím, co je nezbytné k nástupu do 1. třídy a školy vůbec a co je druhotné. Lidi koupí to co musí za nejnižší cenu a zde vyhrávají hypermarkety s cenovými válkami - například školní sešit 1,- - prostě dotovaná cena. Ano je tu oblečení, boty, možná mobily pro starší či notebooky. Problém je v tom, že na rodiče je první den kladen takový tlak - rychle doprovodit dítě do školy, rychle do práce, první školní den je kratší - rychle z práce a dítě vyzvednou, že si nemyslím kdo bude mít čas koukat na nějakou akci do restaurace k prvnímu dni školy. Také je třeba si uvědomit, že na dětech se šetří, a každý ví, že dítě je roztržité a hravé, kde co poničí či ztratí.
    Lépe je na tom snad jen nábytek pro školáky nebo něco podobného, ale to se vybírá měsíce před prvním školním dnem.
    Co se týká reklamy samotné, nelze počítat pouze s prvním dnem, neboť teprve v průběhu září si učitelé vzpomenou co od dětí chtějí, jaké jsou formáty učebnic, nebo konkrétní pomůcky do kreslení.

    Takže se nedivím, že se prvním školním dnem nikdo, kdo nemá sortiment striktně zaměřený na školu nezabývá. Využít první školní den k otevření láhve vína a oslavy toho, že se dítě dostalo do první třídy je úžasná věc, ale takoví si najdou mnoho skvělých příležitostí každý den.

    Dále je nutné uvážit, že díky cenové válce se už většina věcí prodává přes e-shopy.

  • 28. 8. 2014 17:56

    Zdeněk Fekar

    Filipe,
    já Váš názor samozřejmě respektuju. Předpokládám ale, že nejste podnikatel, spíš rodič, který se snaží obhájit podnikatele, proč nepřemýšlejí nad využitím začátku školního roku pro marketing.
    Protože podnikatel přeci nemůže hledat důvody, proč něco nejde nebo proč něčeho lidé nebudou využívat. Má hledat způsoby, jak svoje produkty prodat co nejvíce lidem.
    A jinak: nevědomky jste napsal, o co jde. Vám je přeci jedno, jestli "školní kampaň" využijí rodiče školáků, nebo třeba osamělá vdova, která děti nikdy neměla, ale koupila si nové šaty nebo s kamarádkami utratila dva tisíce korun za oběd.
    A právě KVŮLI cenové válce je dobré se odlišovat od ostatních obchodníků, kteří akceptovali, že jejich tržby už budou jenom slábnout a slábnout, a naopak já se zvýrazním, abych rostl a rostl.

  • 14. 9. 2014 9:48

    zoro (neregistrovaný)

    typické pro tuto samozvanou skupinu takz nadlidé,a třída střední

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).