Ale já nejsem proti reklamě jako takové, já jsem proti jejímu neúměrnému množství a často až vlezlému a otravnému způsobu prezentování.
Další věc je, že reklama, ač většinou každá musí trošku "přehánět", tak, i když zjevně neodporuje zákonu, tak často řekne jen A, ale nikde není už ani náznak B, které je pak často v reálu "šokující" a od nákupu buď stejně odradí nebo přinejmenším "nemile překvapí".
Příklad: V TV běží reklama jedné nejmenované společnosti, která nabízí snad vše, na co si vzpomenete a to s dopravou zdarma. Jenže až hodně pozdě se dovíte, že to je až od nákupu nad tisíc Kč. Atd.,atp...
Uznávám, že reklama je potřebná i dobrá věc nejen pro obchodníka, ale i pro zákazníka, jenže i ta se musí dělat s citem a v přiměřené míře.
Osobně mě např. docela zaráží, že už začátkem srpna najdu v některých řetězcích spíše zimní zboží a vánoční dárky, než to, co bych mohl potřebovat ke sklonku léta a během podzimu. Nezdá se Vám, že tady už to je až příliš v předstihu?
Jak jsem již napsal, všeho moc škodí i reklama za každou cenu ke každé příležitosti.
PS: Já myslím, že český obchodník není většinou příliš líný, ono mu "ke štěstí" stačí neustále sledovat a přizpůsobovat se mnohdy nesmyslným změnám zákonů a nařízení, ve kterých se už těžko orientují i naši zákonodárci. I to je stojí čas a peníze, které víceméně musejí vydat, aby je to nestálo mnohem víc, a proto je to možná také trochu s reklamou tak, jak je. O různém přístupu k domácím a menším proti velkým a nadnárodním, o tom by se dalo také dlouho polemizovat, ale to už bych byl mimo téma.
PS2: Citace: "Troufal bych si říci, že u českých obchodníků je to spíše o lenosti a neznalostech. Dost často si všímám, že pokud má obchodník nějaký jakýsi takýsi zisk, tak proč by firmu dál rozvíjel?"
S tím se těžko dá nesouhlasit.