Hlavní problém je v tom, že je příliš obchodníků na jednoho zákazníka. Když odhlédneme kolik dětí jde do školy, ale vezmeme jiný příklad nesezóního zboží s delší spotřebou (životností) třeba vrtačka - tak zjistíme, že denně průměrně 50 zákazníků hledá v cca 1000 e-shopech, jak individuálně, tak přes různé srovnávače. Jestliže jich pouze 1% koupí, tak se prodá 0,5 vrtačky dané typové konstrukce (třeba AKU) denně přes e-shopy. Jestliže je e-shop registrován v 3 základních srovnávačích a má nastaveno třeba 3,- tak je to 3x3x1000 = 3000 se prokliká ve srovnávačích denně jen proto aby se prodalo 0,5 vrtačky za třeba 1000,-. (průměrovaná statistiky za rok, v sezónách to může být jinak)
To tedy jasně odpovídá na otázku proč není reklamních kampaní více - nevyplatí se. To nemluvě o kampaních PPC jako takových a banerech.
Obecně se hovoří o globalizaci trhu a zhroucení vnitřních trhů v internetovém prodeji. Příkladem je DX které cenami a dopravou zdarma konkuruje místním e-shopům. (Je to myšlenková zkratka, tak jednoduché to není - jsou tam limity, ale více takových a máme na vnitřním trhu vážný problém).