Je potřeba se zamyslet nad tím, co je nezbytné k nástupu do 1. třídy a školy vůbec a co je druhotné. Lidi koupí to co musí za nejnižší cenu a zde vyhrávají hypermarkety s cenovými válkami - například školní sešit 1,- - prostě dotovaná cena. Ano je tu oblečení, boty, možná mobily pro starší či notebooky. Problém je v tom, že na rodiče je první den kladen takový tlak - rychle doprovodit dítě do školy, rychle do práce, první školní den je kratší - rychle z práce a dítě vyzvednou, že si nemyslím kdo bude mít čas koukat na nějakou akci do restaurace k prvnímu dni školy. Také je třeba si uvědomit, že na dětech se šetří, a každý ví, že dítě je roztržité a hravé, kde co poničí či ztratí.
Lépe je na tom snad jen nábytek pro školáky nebo něco podobného, ale to se vybírá měsíce před prvním školním dnem.
Co se týká reklamy samotné, nelze počítat pouze s prvním dnem, neboť teprve v průběhu září si učitelé vzpomenou co od dětí chtějí, jaké jsou formáty učebnic, nebo konkrétní pomůcky do kreslení.
Takže se nedivím, že se prvním školním dnem nikdo, kdo nemá sortiment striktně zaměřený na školu nezabývá. Využít první školní den k otevření láhve vína a oslavy toho, že se dítě dostalo do první třídy je úžasná věc, ale takoví si najdou mnoho skvělých příležitostí každý den.
Dále je nutné uvážit, že díky cenové válce se už většina věcí prodává přes e-shopy.
Filipe,
já Váš názor samozřejmě respektuju. Předpokládám ale, že nejste podnikatel, spíš rodič, který se snaží obhájit podnikatele, proč nepřemýšlejí nad využitím začátku školního roku pro marketing.
Protože podnikatel přeci nemůže hledat důvody, proč něco nejde nebo proč něčeho lidé nebudou využívat. Má hledat způsoby, jak svoje produkty prodat co nejvíce lidem.
A jinak: nevědomky jste napsal, o co jde. Vám je přeci jedno, jestli "školní kampaň" využijí rodiče školáků, nebo třeba osamělá vdova, která děti nikdy neměla, ale koupila si nové šaty nebo s kamarádkami utratila dva tisíce korun za oběd.
A právě KVŮLI cenové válce je dobré se odlišovat od ostatních obchodníků, kteří akceptovali, že jejich tržby už budou jenom slábnout a slábnout, a naopak já se zvýrazním, abych rostl a rostl.