Nezlobte se, ale ten rozhovor je naprosto o nicem. Jaky ma vyznam rozhovor, kde na otazku "co ma firma v oblasti propagace delat", je odpoved pouze "najit si marketingovou firmu"? Chapu, ze nechteji prozrazovat sve know-how, ale v tom pripade nema vyznam delat rozhovor. A odpoved na otazku ohledne socialnich siti, ze "kazdy se na to pta, tak to asi bude mit v budoucnu nejaky vyznam, ale ne zase tak velky" je vazne k smichu. Opet zadny priklad, co v teto oblasti udelali, dokazali apod. Podle meho nazoru jsou to amateri, kteri maji plnou pusu reci o tom, jak vam "namichaji marketingovy koktejl presne podle vasich potreb", ale ve skutecnosti prodaji instantni polevku...
Mně připadne odpověd na sociální sítě naprosto jednoznačná, nevím, kde vidíš problém, stačí si to číct pořádně a pochopit co tam říká:
Sociální sítě budou mít velký význam jako reklamní plocha, portože se na nich dá dobře cílit inzerce. Nebude to ale zase takové terno v jiných oblastech propagace, jak si spousta lidí myslí. Tím, že své firmě založíš stránku na FB rozhodně příliv nových zákazníků nezískáš.
Mně se rozhovor libí a myslím, že je velmi zajímavý ...
Nejsem zadny marketingovy odbornik, ale nesouhlasim s tim, ze socialni site (sakra prace, nebylo by lepsi se pomalu presunout k presnejsimu "spolecenske"?) budou mit velky vyznam jako reklamni plocha, protoze se na nich da dobre cilit. Podle meho nazoru se na nich da cilit prakticky stejne, jako na jinych webech, ktere jsou oborove nebo jinak orientovany. Samozrejme pomerne presne udaje o uzivateli prijdou vhod, ale neni to az takova "marketingova bomba". Jako skutecny prinos vidim ve spolecenskych sitich inzerci typu "snehova koule", kdy uzivatele sami siri dal informaci o vyrobku / firme. Pochopitelne takto nejde propagovat vsechny vyrobky a sluzby, ale to je celkem bezne, ze kazdy typ propagace se pro neco hodi a pro neco ne...
Jako velmi zajimavy mi prisel prispevek, myslim, ze na lupe, kde psali o cileni inzerce na "pratele" - tedy ze je vysoka pravdepodobnost, ze vyrobek, ktery si koupim (zajimam se o nej) ja, bude zajimat i me pratele. Ovsem jak bylo napsano ve zminenem prispevku, narazi to samozrejme na ochranu soukromi...
Osobně se přikláním spíše k myšlence, že se jedná o módní vlnu. Vzpomeňte na MySpace, Second Life a další. Když byly tyto servery na vrcholu, každý říkal, že už svět nikdy nebude jako předtím. A ejhle, servery upadají a my máme zase novou zábavu. Twitter, Facebook ... za rok bude zase něco nového ... Nebyl bych z každého nového masového serveru hned tak na větvi :-) Je to módní vlna, která zase odezní, aby mohla přijít nová ...
S modni vlnou souhlasim. Ono je nejlepsi takove vlny vcas rozpoznat a naskocit na ne. Casto totiz jako bonus k vasi neotrele reklamni aktivite, ktera diky originalite je pomerne ucinna, ziskate jeste PR zdarma, protoze vas potom vsude cituji jako pripadovou studii...
K vaší připomínce bych chtěla podotknout, že jinde v rozhovoru říkám, že každý má dělat to, co umí nejlépe a na ostatní si najmout profesionály. A opět na jiném místě: nelíbilo se nám, jak jiné agentury nabízí svým klientům často bez úvahy stejná řešení "jako přes kopírák". Pokud bych se pokusila poskytnout jednoduchý univerzální návod na marketing (který neexistuje), popřela bych tím vše, co děláme. Naše know-how není tajné (dost z něj si můžete přečíst na našem blogu), ale není a nemůže být univerzální. Klientům nabízíme individuální řešení, o kterých přemýšlíme. Nemám ráda poučení typu: jak na marketing v 10 bodech. Každá firma je jiná. Zdánlivě jednoduchá a všeobecně platná řešení firmám spíš ubližují, a my se pak ty chyby snažíme napravit.
Co se týká sociálních sítí - to, že se na ně každý ptá, není přece důkaz jejich účinnosti. Je to spíše důsledek toho, že se o nich hodně mluví. Jejich význam v budoucnu nepopírám, ale nemyslím si, že nějak výrazně převáží nad jinými médii.
Dekuji Vam za reakci a chut diskutovat, vazim si toho.
Me ale prave rady "nechte to na profesionalech" nebo ze "ostatni nabizeji prefabrikaty, my vam reseni usijeme na miru", prijde jako tisickrat omlete klise, ktere ctu v kazdem druhem profilu firmy (bez ohledu na obor podnikani). Takze pak mi prijde rekneme minimalne nudne, ze to pouzije firma, ktera se propagaci zivi (tudiz by si clovek asi nemel rict "ach jo, zase ty same reci...).
Vas blog si urcite prostuduji, diky za tip :-) - puvodne jsem na Vase stranky ani nemel v umyslu jit.
Tak to jsem ráda, že se na blog podíváte :-) Diskuze je důležitá, do rozhovoru se nevejde vše.
Víte, ono je těžké někoho přesvědčit o něčem, co se týká marketingu. Nedivím se mnoha podnikatelům, že mají agentur plné zuby. Většinou je to totiž jen stojí peníze a nic z toho není - právě kvůli těm prefabrikovaným řešením (ve stylu rychle vydělat a pryč). Chyba není jen v těch slibech, ale v tom, že je mnozí nedodrží. A také klienti se musí naučit mnoha věcem, například trpělivosti a spolupráci (PR na měsíc nebude fungovat asi nikdy).
Já nikde netvrdím, že jsme nejlepší na světě, ale jiní jsme, a za tím si stojím. Tím, že jsme do podnikání šli ze zájmu o obor, chceme mít klienty, se kterými se nějak ztotožníme. Pokud nás zaujme jejich vize, nápad, začneme to brát velmi osobně. Jen tak nás to totiž opravdu baví. Proto nemáme klienty, s nimiž bychom se výrazně názorově rozcházeli ani ty, jejich projektu nevěříme. Věřte nebo ne, dělá nám obrovskou radost, když se něco podaří - nám i klientům. Ovšem chápu, že tomuhle se důvěřuje těžko..
Ac tady vystupuji jako Vas kritik, tak Vam to verim. Sam si nedovedu predstavit, ze bych delal praci, ktera by me netesila a kde se sem tam podari nejaky ten uspech.
Ale zpet k diskusi. Nebylo by mozne napr. zverejnit nejaky Vas priklad, jak "firma prisla na to, ze marketing se da delat levneji"? Tedy napr., ze firma "vyhazovala" XXX tisic mesicne za tu a tu reklamu a Vy jste jim poradili to a to a jim se diky tomu pri polovicni investici zvedl obrat o 10%. To je totiz to, co jsem od clanku ocekaval a proto pak napsal takovy negativni prispevek, protoze jsem se, z meho pohledu, nic zajimaveho nedozvedel. Treba by takovy pribeh mohl byt zdrojem na cely clanek.
Bude to přesně jak říkáte. Myslím, že brzy budete moci očekávat pár článků na toto téma:-). Netvrdím, že půjde přímo o případové studie, ale doufám, že to bude přínosné.
V rozhovoru na tyto věci není dost prostoru a zjedodušení v takovém případě zavání spíše mystifikací, které se chci za každou cenu vyhnout.
Díky za připomínky a náměty, vítám je a těším se na další.
Tomáší, byznys se dá dělat jednodušeji než vypadá.. Příkladně když má přehled, nepotřebuješ SWOT analýzu, abys dokázal určit co je pro Tebe výhodné.
Jinak se musím zastat ,,firmy ve dvou lidech", vést menší firmu v menším počtu lidí je dle mého názoru obtížnější jak vést velkou či národní firmu.
Omlouvam se, jestli to vyznelo, ze "ohrnuji nos" nad firmou o dvou lidech. To rozhodne ne, naopak. Sam jsem SOHO a fandim kazdemu, kdo se vrhne do podnikani, ale zaroven me otravi, kdyz ctu, podle meho nazoru, naprosto informacne neprinosny clanek. Porovnejte ho s rozhovorem s Tomio Okamurou, kde jsem se dozvedel spostu zajimavych informaci.