Pokud se na to podívám hoooodně z výšky, optikou konzultanta digitálního marketingu tam i nějaké malé plusy vidím. Ti co už investovali a implementovali EET do shopu, mohou teď nějakou dobu využít potenciál Účtenkovky jako marketingový tah a výhodu oproti konkurenci, která EET nemá. Něco jako "u nás získáte EET účtenku a můžete hrát o milión, automobil, 300 / 200 / 100 tisíc a 1 000 x 1 000 Kč a dalších 20 000 x 100 Kč.". Jiná "marketingová" výhoda mě nenapadá, ale tahle by mohla být na určitou skupinu lidí dostatečně motivační. Kromě toho se jim mohlo dařit, v době, kdy ostatní vystrašení (zejména ti menší) provozovatelé eshopů okleštili platební možnosti, trochu více povyrůst a vlastně jim EET malinko nahrávalo. Mám na mysli část zákazníků, kteří chtějí něco hned, zaplatit kartou a rozhodují se mezi shopem co má platební bránu a EET a tím co to nemá, protože to s ohledem na náklady a pracnost raději vypnul.
Pak jsou samozřejmě ti, co je implementace stála minimum a mají spíš starosti s administrativou a hlídáním správné funkčnosti implementace, ti to myslím rádi vypnou a oddechnou si. Osobně nasazuji EET formou modulů na open source eshopy postavené na Magento a rozhodně nejde o nic triviálního. Některé eshopy to mají pořešené online, jiné pracně vybrané platby (třeba PayPal) řeší s ohledem na EET ručně ve svém účetním systému do těch 48 hodin.
Dále jsou tu eshopy, které kvůli EET zcela rezignovali na moderní platby kartou a online přes PayPal apod. Těm se otevřou nové možnosti a zlepší služby pro zákazníky.
A poslední segment tvoří lidé, kteří s eshopem váhají a třeba právě tahle změna je nakopne a dokončí svůj online projekt (nemusí jít pouze o shopy).
Sečteno a podtrženo, ztráty a "zbytečné" investice v podnikání byly, jsou a budou. Nicméně tohle je asi nejpozitivnější změna jaká mohla kolem EET nastat.