Tisk: Výroba aut vzrostla a ochranná známka "České pivo" se může začít používat

24. 7. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Právo: Automobilky vyrobily za 1. pololetí 528 354 osobních aut

Automobilové firmy v ČR vyrobily za první půl roku 2008 přes půl milionu osobních a lehkých užitkových vozů. Konkrétně brány automobilek opustilo 528 354 vozidel, což je o 10,13 % více než ve stejném období v loňském roce. Píše o tom dnešní Právo.

Nejvíce aut tradičně vyprodukovala Škoda Auto, která dodala na trh 354 486 aut. Automobilka TPCA vyrobila 173 859 malých osobních aut. Většina aut ovšem směřovala do zahraničí. Domácí prodej vyrobených aut klesl o 0,06 %, vývoz navzdory silící koruně stoupl o 15,61 %, informuje Právo.



***

HN: Pivovary se dočkaly označení „České pivo“

O půlnoci vypršel termín, kdy se mohly podat připomínky k plánované registraci ochranné známky pro české pivo. Vzhledem k tomu, že ze strany EU žádné připomínky nepřišly, mohou se již české firmy připravovat na novou marketingovou složku. Na etikety si totiž můžou natisknout označení „České pivo“. Toto označení by především mělo pomoci prodeji v zahraničí, píší Hospodářské noviny.

Česko se tak stalo první zemí v EU s národní chráněnou technologií. České pivo je ve světě pojem. Je tak charakteristické a vyjmenované podmínky tak podrobné, že nikdo jiný nemůže říci, že také vaří české pivo, citují Hospodářské noviny šéfa Českého svazu malých nezávislých pivovarů Jiřího Fuska.

Používání ochranné známky České pivo je však vázané na několik podmínek. Přesně je určena technologie výroby, spodní i horní hranice obsahu alkoholu, hodnotu pH, senzorické vlastnosti, použité suroviny i vyznačení části republiky, kde se to pravé české pivo vaří.

K těmto podmínkám měly připomínky dva největší české pivovary – Plzeňský Prazdroj a Staropramen. Velkou část své produkce totiž vaří za hranicemi ČR a tyto vyrobená piva nebudou moci označení České používat. Jejich výhrady ale ostatní členové svazu přehlasovali, dodávají Hospodářské noviny.

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).