Asi tak - někde v tom balastu zákonů k Datovým schránkám je kromě jiného napsáno :
Dokument v digitální podobě odeslaný orgánem veřejné moci [§ 1 odst. 1 písm. a) zákona č. 300/2008 Sb.] a doručený prostřednictvím datové schránky úřadu musí být opatřen zaručeným elektronickým podpisem založeným na kvalifikovaném certifikátu vydaném akreditovaným poskytovatelem certifikačních služeb (dále jen „uznávaný elektronický podpis“), neboť podpis patří k náležitostem odesílaného dokumentu stanoveným v § 13 vyhlášky č. 191/2009 Sb. Totéž platí pro dokument v digitální podobě odeslaný na e-mailovou adresu úřadu prostřednictvím veřejné sítě Internet.
Dokument v digitální podobě odeslaný fyzickou, podnikající fyzickou nebo právnickou osobou __NEMUSÍ__ být opatřen zaručeným elektronickým podpisem, neboť na tyto osoby se nevztahuje povinnost vedení spisové služby a označování dokumentů mj. jménem, příjmením a funkcí fyzické osoby pověřené podpisem dokumentu, a dále autenticitu dokumentu zajišťuje systém datových schránek.
§ 22 až § 26 zákona č. 300/2008 Sb. nebo podle § 69a odst. 4 až 7 zákona č. 499/2004 Sb.
Podle mě je ČSSZ typickým orgánem veřejné moci a jako takový MUSÍ přijímat úřední dokumenty i skrz systém DS a to bez zaručeného elektronického podpisu.