Vlákno názorů k článku Tiskopisy na sociální pojištění se od roku 2013 podávají pouze elektronicky od Eva - Dobrý den, může mi někdo vysvětlit jak elektronicky komunikovat...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 1. 2013 14:35

    Eva (neregistrovaný)

    Dobrý den,
    může mi někdo vysvětlit jak elektronicky komunikovat z ČSSZ?
    Já jejich informacím vůbec nerozumím ! A to jsem kdysi měla IQ 145 :-(
    Děkuji.

    - Podání PVPOJ umožňuje pověřeným osobám a zastupujícím osobám odeslat v elektronické podobě na ČSSZ měsíční Přehled o výši pojistného. Pověřené osoby a zastupující osoby se musí pro odesílání PVPOJ registrovat na místně příslušné OSSZ/PSSZ/MSSZ. Informace k registraci naleznete zde.
    PVPOJ používá pouze 10-ti místný variabilní symbol (VS10)
    PVPOJ může být trojího typu:
    Normální
    Změnový (opravný)
    Storno (zrušení již přijatého podání).
    Klient podávající prostřednictvím Portálu veřejné správy (PVS), musí být na PVS zaregistrován ke službě důchodové pojištění ČSSZ.
    Registrace na Portálu veřejné správy (PVS) není nutná v případě, že je používán software, který zasílání e - Podání realizuje prostřednictvím kanálu VREP.
    Klient podávající prostřednictvím PVS, musí být na PVS zaregistrován ke službě důchodové pojištění ČSSZ.
    Veškeré obecné informace o podání Přehledu o výši pojistného a vyplacených dávkách naleznete v sekci Pojistné na sociální zabezpečení.

    Přehled PVPOJ je možné podat elektronicky následujícími způsoby:
    Pomocí programu (modulu), který umí:
    vygenerovat datovou větu Přehledu PVPOJ odpovídající specifikaci ČSSZ
    podepsat podání kvalifikovaným certifikátem podávajícího klienta
    zašifrovat šifrovacím certifikátem ČSSZ
    sestavit GovTalk obálku a odeslat.
    nebo použitím programu 602XML Filler, vyplněním příslušného elektronického formuláře Přehledu PVPOJ a odesláním na ČSSZ.

  • 10. 1. 2013 15:04

    P2010 (neregistrovaný)

    Ano, ano. Tento "jazyk" je presne dusledkem toho, ze se tu nesmi v masmediich psat o tom, jak to funguje jinde a jak to popisuje uzivatel "jatoka" v jinem prispevku.

    Takovyhle paskvil by se mel nekomu omlatit o hlavu. Zrejme jedina moznost je jim poslat obalku s datovou vetou HOV*O.

  • 10. 1. 2013 22:16

    jatoka (neregistrovaný)

    Jj, český úřednický newspeak je komický, ale tohle uvidíte opravdu jen v Česku. Věřte, že v Anglii budete všem tamním formulářům rozumět, i když ovládáte jen základy angličtiny.
    Zaujalo mě, že každý formulář má dole pole pro podpis, no a vpravo a vlevo jsou dva křížky, aby každý pochopil, že právě sem se má podepsat :-D
    Všechny britské úřední formuláře používají piktogramy, ale nejdůležitější je, že jsou velmi krátké (třeba přihláška na finanční úřad má jednu stranu, oproti třem stranám českého růžového formuláře; změnu sídla oznamujete na formuláři, na kterém jsou políčka jen na polovině strany - srovnejte se zelenými formuláři zápisu do českého obchodního rejstříku.)

  • 11. 1. 2013 9:50

    Lucie (neregistrovaný)

    Tak tomuhle blábolu nerozumím. Vůbec netuším kde, co a jak se má provést. A to si myslím, že jsem počítačově zdatná. Co udělají drobní řemeslníci? Půjdou a vrátí živnostenský list. Protože tohle je další kapka k neustále se zhoršujícímu prostředí pro podnikání. Sejdeme se nakonec všichni na pracáku.

  • 11. 1. 2013 13:29

    Lol Phirae (neregistrovaný)

    Jsem vzděláním právník a taky tomu nerozumím. Žádný kvalifikovaný certifikát si pořizovat nehodlám, a pokud ČSSZ nehodlá přijámat podání prostřednictvích datových schránek, tak to asi holt skončí správní žalobou.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).