Tištěnými katalogy už listuje málokdo, letí online prodej zájezdů

9. 9. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek. Autor: http://www.isifa.com
Ilustrační obrázek.
Provozovat cestovní kancelář a investovat do tištěných katalogů se prý už téměř nevyplatí. Velká většina Čechů si dovolenou vybírá online, ideálně se slevou.

Lidé si zvykli pořizovat své dovolené na slevových portálech. Nabídky jim po registraci chodí přímo do e-mailové schránky a dobře se porovnávají. U každé z nabídek jsou lákavé fotografie a velkým písmem uvedena sleva, která je vždy vyčíslena dvouciferným číslem. Provozovatelé slevových portálů považují segment zájezdů a pobytů za jeden z těch s největším potenciálem. Na zvýšenou poptávku jsme již zareagovali rozšířením nabídky zájezdů a pobytů. V etošním roce se ale hlavně budeme snažit rozšířit podpůrné služby pro zákazníky. Dovolené jsou prvním vrcholem prodejů a my jsme na naše zákazníky připraveni, nechal se na jaře slyšet Ondřej Duffek, zástupce serveru Zapakatel.cz.

Tento zájem klientů se ale pochopitelně odráží i na cenách. Že jsou vyšší, to ukazují aktuální statistiky slevového portálu Slevoteka.cz, které porovnávají nákup dovolených v období letních prázdnin v letošním a loňském roce. Češi letos zájezdy se slevou kupovali v průměru o třetinu dražší. Zatímco loni činila průměrná částka za nákup pobytu 3145 korun, letos je o více než tisíc korun vyšší.

Ilustrační obrázek.
Autor: www.isifa.com

Takový obrázek zaujme více na internetu. V katalogu už ho bude hledat jen málokdo. 

Zvýšená poptávka je nejen o dovolené u moře, ale také v České republice. Právě na Slevotéce se tuzemské dovolené prodávaly během letních měsíců vůbec nejčastěji a tvořili 51 % všech objednávek. Druhou nejžádanější destinací bylo Slovensko, které si vybralo 23 % zákazníků. Podle odborníků tento zájem odpovídá aktuálnímu trendu trávit pracovní volno v místě s dobrou dojezdností. Znovu se také potvrdil zájem o kratší, nejčastěji jen týdenní pobyty. A to dokonce i v přímořských letoviscích.

Více než dvojnásobně se podle aktuálních údajů zvýšil také počet objednávek v hodnotě nad 7000 korun. Loni si Češi pořizování dovolené na slevových portálech více méně jen zkoušeli a letos se po dobrých zkušenostech nebojí na portálu za dovolenou u moře pro celou rodinu utratit i větší objem peněz, říká Lukáš Przybylski, obchodní ředitel portálu Slevoteka.cz. Výběr dovolené se ale celkově přesouvá na internet. Zvyšující se obliba trávení času na internetu se odráží také na způsobu výběru našich dovolených, na internetu je vybírá 61 % Čechů. Na internetu lidé hledají nejen dovolenou, ale také vybavení na ni. Zvykli si nakupovat na internetu běžné zboží a výjimkou není ani vybavení na dovolenou. Jedná se například o kufry, oblečení, sportovní vybavení nebo třeba knihy, oblíbené jsou také elektronické čtečky, komentuje aktuální trendy Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz.

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

Internet k těmto účelům ale využívají především lidé, kteří na dovolené vyráží s cestovními kancelářemi a agenturami. Online výběr potvrzuje 74 % dotázaných. Protože ale k internetu neexistuje zcela stoprocentní důvěra, důležitým doplňkem pro výběr zájezdu a firmy je doporučení přátel a známých. Podle Michala Osuckého z výzkumné agentury NMS Market Research na něj dá každý třetí Čech. Pouze 15 % lidí sáhne při výběru dovolené po klasických tištěných katalozích.

Dále čtěte: Léto bylo pro cestovní kanceláře perfektní, prodej zájezdů roste

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).