Spíš co blábolí on, vždyť ty poslední 4 věty jsou naprostý nesmysl. Z mých předchozích příspěvků je jasné, že vlaky (jedoucí v závazku veřejné služby), které by se nevyplatily soukromníkům prostě neexistují. Takže nechápu kam by ty dráhy teda měly jezdit a dělat víc než "jen" zisk. Měl by se zrušit systém dotací a ČD tam budou jezdit bez dotací? No tak to bych spadnul na prdel :-D To bychom se vrátili o 5 let zpět, kdy tady byl ve financování veřejné dopravy pěkný guláš a vedlo by to přesně k tomu, že vememe balík peněz z rozpočtu a bezmyslenkovitě je nalijeme do ČD a když bude chybět, tak zase přihodíme...No dobře to beru, že netuší o co jde. Ale teď je tady ta jeho horší představa, kdy si myslí, že ČD by měly se svého zisku financovat dopravu do lesů. Když si k tomu vememe železniční síť ČR, tak kolik je tady relací, kde si na sebe vlak dokáže vydělat? Tak Praha-Ostrava a pak připadá v úvahu dalších asi 5-8 tratí (velmi nadsazeno). Navíc teď přijdou na hlavní trať dva konkurenti a cestující určitě ubydou.Takže zjevný nesmysl... ČD by prostě tvořily ztrátu!!! Možná by mohl poradit Český poště teď, jestli nechce z poboček v Praze, Brně a Ostravě financovat zbylých XXXX na Vysočině, Šumavě apod. :-D
Oni by ty soukromníci jezdili do lesů rádi, dotace a smlouva na 10 let...a určitě by dokázali poskytnout lepší služby. Takže to, že ČD jezdi po lokálkách není výhra a ani by nebyla. To, že tam jezdí vůbec vlaky není záležitost ČD a ani soukromých dopravců, ale těch, kdo je objednávají - tedy kraj a MD. :-)