Žádný současný elektromobil nemůže nahradit auto se spalovacím motorem, pokud nebude nalezen zcela nový zdroj elektrické energie (kapesní jaderný reaktůrek?). Mají malý dojezd, nízký výkon a a hlavně - co s v zimě? Topit elektřinou z akumulátorů je zvrhlost přímo kolosální a onen dojezd by se ještě drasticky snížil.
Zjistěte si poměr, kdy jedete trasu delší než 300 km a kdy ne. Elektromobily jsou pro cestování v okrese naprosto bezkonkurenční. Jen se nemohu ubránit dojmu,že se provádějí cenové regulace základních energetických surovin a to tak, aby nebylo výhodnější jezdit/topit/jinak spotřebovávat uhlí, dřevo, elektrickou energii či naftu/benzín. S plynem to taky začíná jít z kopce.
Soucasny elektromobil najede na jedno nabiti bez problemu totez co bezne auto se spalovacim motorem na jedno natankovani. Pokud se bavime o prodavanych modelech tak rekneme 1/2. To bohate staci 95% ridicu (cca 300km). Drtiva vetsina aut nenajezdi vic nez 10k km/rok a to prevazne v rezimu cca 50km/den prace+ nakupy.
Jestli neco je zvrhlost, tak system startu/vypinani motoru (spalovaciho) pri zastaveni na krizovatce. Spotrebu to jen zveda (a to celkem razantne), likviduje to veskere soucasti pohonu, samozrejme akumulator ...
Právě naopak, elektromotor je pro pohon auta daleko vhodnější. Čísla ukazují sice nižší výkon, ale to proto, že ten výkon stačí, elektromotor totiž nemá problém dávat plný výkon i při rozjezdu, narozdíl od spalovacího motoru, který dává plný výkon jen při daných otáčkách.
Elektromotor taky topí.
No a co se týče baterií tak tam je problém hlavně v nerozumných držitelích patentů, ale ty za pár let vyprší a s bateriemi nebude zásadní problém.
Kdo může napsat toto, moc toho o elektromobilech neví. Doporučuji naše sdružení, které Vám může odpovědět na téměř jakoukoli otázku, trochu toho víme, na elektřinu jezdíme přes 30 let.
Stačí se podívat na projekt 23 letého Chorvata, více na našem webu www.elektromobily-os.cz
a co se topení týče, topím bufíkem, ale spotřebuji 0,1 litru benzinu za hodinu a to pouze v zimě. Mám pouze elektromobily a mám jich více, než potřebuji pro svou rodinu. Dojezd 400-500 km mi bohatě stačí.