automobily začaly jezdit na benzín, protože začalo chybět dřevo pro parní stroje, nestačilo ani to, že Střední Evropa byla uměle zalesněna rychle rostoucími smrky. Dokonce císař dotoval výsadbu smrků i ve vyšších nadmořských výškách. Byla to však marná snaha, stromy tam nevydržely.
Mýlíte se. Automobily začaly jezdit na benzín z jediného (vícesložkového) důvodu, zejména mohly vyjet okamžitě, zatímco parní stroj potřebuje roztopit. Z benzínu lze získat podstatně více tepla nežli z jiného paliva, ať již uvažujete na jednotku hmotnosti či objemu, benzínový motor má vyšší účinnost (=motor je lehčí a účinnější a vozidlo má delší dojezd), s benzínem se také lépe manipuluje. Definitivní hřebík do parní rakve zatloukl elektrický startér.
Jen bych rád dodal, že po parních strojích se poté značně rozšířily elektromobily a až následně auta se spalovacími motory. Elektromobily byly velice úspěšné aa oblíbené, zejména pro svou tichost a jednoduchost manipulace, s dojezdem taky nebyl problém.
Benzínové motory převládly především proto, že benzín byl tehdy prakticky zadarmo a dal se všude snadno dovést. (elektřina tehdy ještě nebyla samozřejmost) Jinak jsou ve všech ohledech horší než elektromotory.