S úrovní Pražské integrované dopravy (PID) jsou spokojeny takřka čtyři pětiny Pražanů, což je o 8 % lepší výsledek než v roce 2007. Vyplynulo to z podzimního anketního průzkumu, který se koná každé dva roky mezi cestujícími Pražské integrované dopravy. Cílem ankety bylo zjistit vnímání úrovně poskytovaných služeb cestujícími a také získat základní údaje o dopravním chování uživatelů Pražské integrované dopravy.
Anketní průzkum jednoznačně prokázal velmi vysokou spokojenost s úrovní kvality cestování v Praze a okolí, tedy v rámci Pražské integrované dopravy. Získaná data jsou pro nás cenným podkladem v dalším zkvalitňování veřejné dopravy,
konstatoval radní hl. m. Prahy Radovan Šteiner, který má na starosti dopravu.
Průzkumu se zúčastnilo celkem 1308 respondentů, kteří vyjádřili ve 12 z 13 kritérií vyšší spokojenost než v posledním průzkumu z roku 2007. Nejvyšší spokojenost panuje u informovanosti o jízdních řádech a cenách jízdného, dodržování jízdních řádů a kapacity spojů. Nejméně se Pražanům naopak zamlouvá úroveň ochrany před trestnou činností a vandalismem, čistota ve vozech a ceny jízdného.
Anketa dále ukázala, že necelá polovina (45,4 %) přepravovaných používá předplacenou jízdenku, 28,9 % cestujících má Opencard a 18,2 % lidí si kupuje vždy jednotlivou jízdenku. To, že 30 % cestujících využívá Opencard je však způsobeno především tím, že jiným způsobem si již nelze pořídit celoroční kupon. V případě jednotlivých jízdenek získalo na oblibě zakoupení formou SMS, která se celkovém počtu prodaných jízdenek podílela 36 %. Více než 60 % Pražanů by systém PID rádo dále rozšířilo do regionu. Čtěte také: Audit Opencard dal za pravdu kritikům: Projekt je neefektivní a neprůhledný.