Tržby e-shopů se letos zvýší až o 4 miliardy. Zatímco vloni se na internetu prodalo zboží za 33 miliardy, letos se obrat online obchodů zvýší podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) na 37 miliard korun. Na nárůstu tržeb by se tradičně měly podílet Vánoce.
Češi nakupují na internetu s oblibou v průběhu celého roku, ale v předvánočním čase jejich zájem o elektronickou komerci sílí. Většinu nakupujících přitom v tomto období představují muži mezi osmnácti a čtyřiceti lety, kteří se tak zřejmě chtějí vyhnout stresu z přeplněných nákupních center,
komentoval Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK.
Přestože se Češi již naučili nakupovat na internetu i běžné vánoční dárky, bude letos v onlinech obchodech stále dominovat prodej elektroniky. Odborníci počítají především se zvýšenou poptávkou po tabletech a chytrých telefonech. Během loňských Vánoc kupovali zákazníci nejčastěji zboží zhruba za 2500 korun a ani letos by se tato částka neměla nějak výrazně lišit. Jak navíc upozornil Jan Vetyška, většina e-shopů speciální slevové akce, doplňkové služby nebo různé bonusy letos nechystá.
Navzdory tomu, že žádné speciální akce e-shopy nepřipravují, na vánoční nárůst zájmu o nákupy se již připravují. Obchody navyšují především kapacitu svých skladů, aby měly většinu zboží k dispozici a mohly tak zkrátit dobu dodání zákazníkovi. Rychlost dodání zboží je pro mnoho lidí zvláště před Vánoci důležitá a je pro ně i podstatným kritériem při výběru obchodu, kde nákup uskuteční,
uzavírá Jan Vetyška. Čtěte také: Řešit Vánoce teď v létě? Poradíme vám, bez čeho si během nich neškrtnete