Tvrdý alkohol se stále špatně prodává, stěžují si na dopady prohibice obchodníci

6. 11. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Až o 20 procent činí pokles prodeje lihovin oproti loňskému roku, stěžují si obchodníci a ukazují přitom prstem na jediného viníka, prohibici.

Likérky ani obchodníci se po více než měsíci, kdy skončila prohibice, nevzpamatovali. Tvrdí to alespoň Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR), který dokládá své tvrzení průzkumem Unie výrobců a dovozců lihovin. Podle něj činil v prvním pololetí roku 2012 pokles prodeje lihovin roku 7 % a kvůli prohibici se skokově prohloubil a nákupy klesly v průměru o 18 až 20 %.


Autor: www.isifa.com

Ztráty obchodníků se kvůli prohibici pohybují kolem 2,5 %

Finanční ztráty obchodníků se tak pohybují okolo 2,5 % celkového objemu tržeb za každý den trvání zákazu prodeje. V souvislosti s vyhlášením prohibice muselo být staženo několik milionů lahví, z celkového prodeje lihovin se jednalo o ztrátu 95 % každý den, komentuje Zdeněk Juračka, prezident SOCR ČR.

Čtěte také: Pro výrobce a prodejce alkoholu jsou tu nová pravidla

Podle něj se přitom za běžný měsíc prodá v obchodech řádově 4,5 milionů litrů lihovin. I přesto se ale propad prodeje lihovin postupně vrací k normálu, jenže zákazníci jsou stále opatrní. Meziročně se prodává méně tuzemských vodek a rumu.

Více vyhledávaný je zahraniční alkohol, především brandy, a mírně narostl i prodej vína. Pivo překvapivě zůstalo na stejné úrovni, jako před prohibicí. Náklady na administrativu spojenou s „rodnými listy“ zatím obchodníci vyčísleny nemají.

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).