Dokument, který vydala EU, je sice hezký, ale vlastně na nic, protože jsou v něm obsaženy protiřečící si informace:
Na začátku vám řeknou, že "jejich poskytování je v podstatě automatizované a vyžaduje minimální lidský zásah" a pak se dozvíte, že podpora (služby poskytování nebo podpory), která vyžaduje maximální lidský zásah do takových služeb patří, aby vám na konci řekli, že služby oborníků nebo telefonní podpory tam zase nepatří.
Z těch uvedených činností nelze vyčíst, jestli mnohé činnosti jsou elektronická služba nebo ne, protože podle nějakého bodu ano, podle druhého zase ne.
Vývoj na zakázku zahraniční firmě: pokud má firma sídlo mimo EU, tak nepatří, pokud má firma sídlo v EU a má VAT, pak také nepatří - týká se to jen koncových zákzaníků (ne obchodu B2B)
Pokud prodávate hru koncovému zákazníku z EU sám, pak ano
Pokud prodávate hru přes třetí stranu a ta jen zprostředkovává prodej, pak ano
Pokud prodávate hru přes třetí stranu a ta tu hru prodává pod svým jménem a vám např. posílá peníze mínus provize a vystaví vám doklad (byznys je mezi vámi a tou firmou: B2B) a ta firma má VAT v EU nebo je mimo EU, pak ne
Největším problémem ale je, že by se hodně firem i rádo zaregistrovalo do MOSS, ale bohužel nejsou schopny plnit podmínky MOSS, protože prodávají moderní metodou (kup hned, kup bez registrace - např. přímo přes PayPal) a nemají 2 až 3 přesvědčující důkazy o tom, odkud zákazník pochází.