Nevím, jestli je následující platné v ČR, ale všeobecně se ve směrnici říká, že pokud 2 důkazy nesouhlasí, pak se musí dodat třetí.
Tedy:
"Pane, přes tlačítko "Kup hned" jste si u mě koupil elektronickou knihu za 2 USD, dříve jsme se ničím nezdržovali, ale nyní bych od vás potřeboval vaši IP (já ji neznám, kupoval jste přes PayPal), pak mi prosím pošlete číslo vaší kreditní karty a pro jistotu, kdyby to nesedělo, okopírujte si občanský průkaz a pošlete mi tuto kopii"
To je jedna z mnoha kritik a ty jsou hlavně:
1) Nesedí IP a adresa (velmi běžné, a velmi často se stává, že zaplatíte PayPal účtem od kamaráda, protože PayPal nemáte a pokud je váš kamarád cizinec, nebo vaše přítelkyně, kdokoliv, prodejce má neřešitelný problém"
2) PayPal a další platební brány nedávají požadované informace - v UK si alespoň "vykřičeli" vyjímku - 6 měsíců nemusí dávat důkazy, pokud používají PayPal - prostě musí najít jiný systém
3) Cena, cenu se většinou dozvíte až po zaplacení, ale tento systém po vás chce, aby jste cenu vypočítali se sazbou DPH platnou pro zákazníka - v podstatě nemožné.
Tedy vše závisí na tom, že např. zákazníci budou pravdivě zadávat své údaje, i v případě, že pokud zadají např. jinou zemi, cena pro ně bude nižší - Koho ze zákazníků zajímá, že vy budete mít problém? Nikoho.
Tedy, v eshopu zadám, že jsem z Lucemburska, dostanu cenu s 3% sazbou DPH, zaplatím, mám produkt - Prodejce následně zjistí, že IP nesedí a je konec.
A teď si představte, že budete implementovat hrůzostrašný věci jako je kontrola IP a její svázanost s adresou a přidáte na stránky navíc jeden formulář, atd. atd. To bude mít za následek vysoké procento nedokončených obejdnávek a vyberte si:
- buď zákazníka odmítnete, když nebude IP a adresa sedět - žádný byznys
- nebo to kontrolovat nebudete, a pak máte problém předy úřady