Vlákno názorů k článku Týkají se vás změny určení místa plnění u DPH? Zkontrolujte to s naším přehledem od Petr - Dokument, který vydala EU, je sice hezký, ale...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 1. 2015 15:24

    Petr (neregistrovaný)

    Dokument, který vydala EU, je sice hezký, ale vlastně na nic, protože jsou v něm obsaženy protiřečící si informace:

    Na začátku vám řeknou, že "jejich poskytování je v podstatě automatizované a vyžaduje minimální lidský zásah" a pak se dozvíte, že podpora (služby poskytování nebo podpory), která vyžaduje maximální lidský zásah do takových služeb patří, aby vám na konci řekli, že služby oborníků nebo telefonní podpory tam zase nepatří.

    Z těch uvedených činností nelze vyčíst, jestli mnohé činnosti jsou elektronická služba nebo ne, protože podle nějakého bodu ano, podle druhého zase ne.

    Vývoj na zakázku zahraniční firmě: pokud má firma sídlo mimo EU, tak nepatří, pokud má firma sídlo v EU a má VAT, pak také nepatří - týká se to jen koncových zákzaníků (ne obchodu B2B)

    Pokud prodávate hru koncovému zákazníku z EU sám, pak ano
    Pokud prodávate hru přes třetí stranu a ta jen zprostředkovává prodej, pak ano
    Pokud prodávate hru přes třetí stranu a ta tu hru prodává pod svým jménem a vám např. posílá peníze mínus provize a vystaví vám doklad (byznys je mezi vámi a tou firmou: B2B) a ta firma má VAT v EU nebo je mimo EU, pak ne

    Největším problémem ale je, že by se hodně firem i rádo zaregistrovalo do MOSS, ale bohužel nejsou schopny plnit podmínky MOSS, protože prodávají moderní metodou (kup hned, kup bez registrace - např. přímo přes PayPal) a nemají 2 až 3 přesvědčující důkazy o tom, odkud zákazník pochází.

  • 12. 1. 2015 12:36

    ste (neregistrovaný)

    Co se přesně stane, když firma finančáku ty dva důkazy nedodá, nebo dodá, ale FÚ je neakceptuje? Protože DPH už firma za danou objednávku odvedla, bude FÚ nutit odvést DPH podruhé? Např. zákazník deklaroval ve formuláři (vybráním státu ze selectboxu), že bydlí v ČR, ale má italské jméno a příjmení. Firma odvede DPH v ČR, ale FÚ řekne, že zákazník je Ital a mělo se DPH odvést v Itálii.

  • 12. 1. 2015 19:19

    Petr (neregistrovaný)

    Nevím, jestli je následující platné v ČR, ale všeobecně se ve směrnici říká, že pokud 2 důkazy nesouhlasí, pak se musí dodat třetí.

    Tedy:

    "Pane, přes tlačítko "Kup hned" jste si u mě koupil elektronickou knihu za 2 USD, dříve jsme se ničím nezdržovali, ale nyní bych od vás potřeboval vaši IP (já ji neznám, kupoval jste přes PayPal), pak mi prosím pošlete číslo vaší kreditní karty a pro jistotu, kdyby to nesedělo, okopírujte si občanský průkaz a pošlete mi tuto kopii"

    To je jedna z mnoha kritik a ty jsou hlavně:

    1) Nesedí IP a adresa (velmi běžné, a velmi často se stává, že zaplatíte PayPal účtem od kamaráda, protože PayPal nemáte a pokud je váš kamarád cizinec, nebo vaše přítelkyně, kdokoliv, prodejce má neřešitelný problém"
    2) PayPal a další platební brány nedávají požadované informace - v UK si alespoň "vykřičeli" vyjímku - 6 měsíců nemusí dávat důkazy, pokud používají PayPal - prostě musí najít jiný systém
    3) Cena, cenu se většinou dozvíte až po zaplacení, ale tento systém po vás chce, aby jste cenu vypočítali se sazbou DPH platnou pro zákazníka - v podstatě nemožné.

    Tedy vše závisí na tom, že např. zákazníci budou pravdivě zadávat své údaje, i v případě, že pokud zadají např. jinou zemi, cena pro ně bude nižší - Koho ze zákazníků zajímá, že vy budete mít problém? Nikoho.

    Tedy, v eshopu zadám, že jsem z Lucemburska, dostanu cenu s 3% sazbou DPH, zaplatím, mám produkt - Prodejce následně zjistí, že IP nesedí a je konec.

    A teď si představte, že budete implementovat hrůzostrašný věci jako je kontrola IP a její svázanost s adresou a přidáte na stránky navíc jeden formulář, atd. atd. To bude mít za následek vysoké procento nedokončených obejdnávek a vyberte si:

    - buď zákazníka odmítnete, když nebude IP a adresa sedět - žádný byznys
    - nebo to kontrolovat nebudete, a pak máte problém předy úřady

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).