Účastní se váš e-shop Dne dopravy zdarma? Zboží expedujte až od 19. listopadu

10. 11. 2015
Doba čtení: 7 minut

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: www.shutterstock.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
Den dopravy zdarma platí pro zákazníky od poledne 18.11. do poledne 19.11. E-shopy však mají zvýhodněnou cenu dopravy od DPD, partnera akce, až od 19.11.

Stejně jako v předchozích letech se i letos uskuteční Den dopravy zdarma (DDZ), a to od poledne 18. listopadu do poledne 19. listopadu. A stejně jako vloni mohou e-shopy využít během akce zvýhodněné ceny dopravy od společnosti DPD, partnera akce. Jenže stejně jako v roce 2014 si musí dát pozor na to, kdy budou zboží expedovat. Pokud tak učiní již 18. listopadu, zaplatí plnou cenu dopravy. Zvýhodněná cena dopravy pro e-shopy je totiž oproti DDZ pro zákazníky o jeden den posunuta.

Čtěte také: Vyplatí se Den dopravy zdarma i e-shopům?

Podmínky pro účast na DDZ se nezměnily

Ilustrační obrázek
Autor: www.shutterstock.com, podle licence: Rights Managed

Zboží v rámci Dne dopravy zdarma expedujte až 19. listopadu.

Také letos se mohou e-shopy zapojit do akce Den dopravy zdarma, kterou organizuje porovnávač Heureka.cz. Co se týče podmínek účasti, ty se oproti loňsku nijak nezměnily. Platí tedy:

  • E-shop musí nabízet alespoň jeden způsob dopravy zdarma pro doručení zásilky domů. Mezi způsoby dopravy zdarma se nepočítají výdejní místa typu Česká pošta – balík na poštu, HeurekaPoint, Zásilkovna, apod.
  • E-shop musí mít v době akce certifikát Ověřeno zákazníky.
  • Akce musí platit v rámci celé ČR bez váhového omezení.
  • E-shop nesmí účtovat dopravné v žádném kroku objednávky na svém webu.
  • Platí pro všechny objednávky uskutečněné v e-shopu v čase akce s cenou objednávky vyšší než 300 Kč vč. DPH (bez ohledu na to, odkud zákazník do e-shopu přišel či zda nakoupil přímo na Heurece v rámci Heureka Košíku).
  • E-shop se zavazuje, že po dobu akce účelově či plošně nezvýší ceny produktů, nenavýší cenu doběrečného, ani nenaúčtuje žádné další poplatky, kterými by chtěl dopravu zdarma „vykompenzovat.“
  • Z akce není možné odstoupit v jejím průběhu.
  • E-shopy musí výše uvedené podmínky splňovat již 3 hodiny před akcí (kvůli kontrole), tj. od 9 hodin 18. 11. 2015.

Oproti roku 2014 však přeci jenom dochází k jedné novince. Heureka.cz totiž upozorňuje e-shopy, že vědomé porušení pravidel akce bude postihnuto měsíčním blokováním e-shopu na Heurece.

Zboží expedujte až 19. listopadu

Partnerem akce zůstává společnost DPD, která i letos nabídne zúčastněným e-shopům speciální cenu za dopravu. Po dobu trvání akce bude cena za DPD Private 56 Kč (cena bez DPH, vč. palivových příplatků a mýta).

Speciální cena je platná za následujících podmínek:

  • Balík do 20 kg nebo 2 pneumatiky v jedné zásilce.
  • Zásilky budou doručovány v režimu 48 hodin.
  • Obchod musí během 19. – 20. 11. odeslat 10 a více balíků v každém z těchto dnů (vztahuje se tedy na balíky vyzvednuté DPD v době akce).
  • Obchod bude využívat aplikaci DPD pro tisk štítků.

Právě třetí podmínka se ale nemusí zamlouvat některým e-shopům. Nejde tak ale ani o počet odeslaných balíků, nýbrž o to, že zvýhodněná cena platí pro balíky expedované až 19. listopadu. Oproti samotnému DDZ je tak speciální nabídka od DPD o jeden den časově posunuta. Pokud bude e-shop expedovat zboží už v první den akce, tedy 18. listopadu, zaplatí plnou cenu dopravy. Na druhou stranu bude zvýhodněná cena dopravy platit i pro zboží expedované až 20. listopadu.

Jak ovšem potvrzují oslovené e-shopy, řada z nich o denním posunu pro zvýhodněnou cenu ani neví. Podmínky navíc byly stejně nastavené i vloni a rovněž vloni o denním posunu některé e-shopy nic netušily. Letošní účast ještě zvažujeme, jelikož jsme byli minulý rok velmi znechuceni „penalizací“ za rychlou expedici. Vůbec tomu nerozumím, místo toho, aby podpořili e-shopy, které to expedují okamžitě, nás tak trochu nutí odeslání odsunout – rozdíl v ceně (poskytnutá sleva) je celkem podstatný. V podmínkách je to dost nejasně napsané, takže jsme o tom minulý rok vůbec nevěděli a v rozdílu zaplatili několik tisíc zbytečně navíc, uvedl serveru Podnikatel.cz Michal Jirek, provozovatel e-shopu Cerstvakava.cz.

Čtěte také: Finanční přínos Dne dopravy zdarma je sporný, e-shopům též vadila malá propagace

Nicméně i tak se dá očekávat, že se letos zúčastní akce více online obchodů než vloni, kdy se jich zapojilo 1244. Doposud jich totiž svoji účast potvrdilo 1039 (údaj k 9.11. v 15:30) a další e-shopy přibývají doslova každou hodinou. Sama Heureka.cz očekává, že by se do akce mohlo zapojit přes 1500 online obchodů.

DDZ je především marketingovou akcí

Kdo se rozhodne DDZ zúčastnit, neměl by zapomínat na to, že jde především o marketingovou akci a že nějaký výrazný nárůst zisku by neměl očekávat. Kdo totiž čeká, že na dotování dopravy nějak významně vydělá, může být zklamán. Tržby sice bezesporu během akce vzrostou, vyšší obrat však zpravidla jen vykompenzuje náklady na dopravu. Navíc platí, že kvůli DDZ zákazníci posouvají své nákupy právě na dobu trvání akce. Jak před akcí, tak po akci e-shopům tržby klesají.

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

Na druhou stranu ale mohou e-shopy na tom, že se akce neúčastní, prodělat. Pokud dopravu zdarma nabídnou jejich konkurenti, nakoupí totiž zákazníci spíše u nich. Většiny minulých ročníků jsme se také zúčastnili, ale ne vždy jsme byli spokojeni. Je pravda, že se zvednou počty objednávek, ale vzhledem k absenci dopravného není výsledný zisk o moc vyšší. Na druhou stranu je skoro nutností se k této akci také přidat, protože jinak je riziko, že zákazník nakoupí u konkurence, přiznal serveru Podnikatel.cz Jan Dostál, provozovatel e-shopu se šperky Alistair.cz.

Čtěte také: Co mohou e-shopy čekat od akce Den dopravy zdarma a co nikoli?

Anketa

1. Budete se letos Dne dopravy zdarma účastnit? Proč ano, či ne?

2. Zúčastnili jste se i dřívějších ročníků akce? Pokud ano, jak jste byli spokojeni? Zvýšily se vám zisky, nebo šlo spíše o marketingovou akci?

Michael Urban, eSvetlo.cz

1. Dopravy zdarma se budeme účastnit na 100 %, v této akci vidíme velký potenciál. Během této akce zaznamenáváme vyšší počet objednávek i přístupů z kanálu Heureka.cz, kde je náš obchod logem akce označen.

2. Účastnili jsme se loňského ročníku poprvé a byli jsme velice spokojeni. Akci jsme propagovali i na našem webu a v newsletterech, které rozesíláme. Čili jsme tuto akci také záměrně podpořili, aby se dostala i mezi naše stávající zákazníky. Zisk se nám oproti běžnému provozu zvýšil o 22 %, zároveň je to pro nás marketingová akce, která na portálu dne dopravy zdarma podporuje náš e-shop.

Michala Gregorová, Mall.cz

1. Účastnit se letos určitě chceme.

2. Účast se nám v minulých dvou letech osvědčila. Ohledně tržeb/zisků se jedná o interní věci, do kterých se pouštět nechceme.

Šárka Jakoubková, Alza.cz

1. Dnů dopravy zdarma se účastnit nebudeme. Pro své zákazníky máme připravené své vlastní akce.


2. Neúčastnili. Zákazníkům jsme nabídli a celoročně nabízíme vlastní akční nabídky.

Milan Polák, Different.cz

1. Ano, jako každý rok se účastnit budeme. Den dopravy zdarma bereme spíše jako marketingovou akci a chceme si tak hlavně utrhnout pro sebe kousek z marketingové podpory této akce ze strany Heureky.


2. Předchozích ročníků jsme se účastnili a musíme říci, že akce neměla zásadní dopad na naše obraty. Ač lehké navýšení jsme pocítili. Je to ale nejspíše tím, že Heureka jako taková není naším zásadním marketingovým kanálem, jelikož některé značky, které prodáváme, máme na českém trhu jediní, a tak je nelze s ničím ve zbožovém srovnávači srovnávat a ve fulltextu je lidé v tom obrovském množství najdou jen velmi těžko.
Šlo určitě spíše o marketingovou akci. Nižší objednávky ještě s poštovným zdarma a započtením nákladů na další marketingové kanály se pro nás stávají opravdu jen marketingovou záležitostí.

Filip Černý, Kytary.cz

1. Ano, zúčastníme se. Akce nám každoročně zvedá počet objednávek v daný den.

2. Ano, účastníme se tuším již potřetí. Je to dobrá šance pro zákazníky, kteří chtějí třeba jen levné příslušenství a dopravné je často bariérou k nákupu. Každopádně se na akci díváme jako na “image” záležitost. Výkonnostně to většinou nefunguje – co vyděláme na objemu zakázek, to zaplatíme na poštovném. Jako investice do nových zákazníků to ale funguje dobře.

Martin Krupička, Nejleginy.cz

1. Letos se akce Den dopravy zdarma zúčastníme, protože již splňujeme veškeré podmínky, které jsou nutné pro účast.

2. Letos je to tedy poprvé. Minulý rok jsme měli jen krátce spuštěnou funkci Ověřeno zákazníky a nesplňovali jsme podmínky.

Kamil Demuth, CZC.cz

1. Zapojení do akce stále zvažujeme, v tuto chvíli nemohu naši účast potvrdit.

2. Akce jsme se poprvé zúčastnili v minulém roce, kdy se nám potvrdilo, že osobní odběr zdarma je pro zákazníky daleko cennějším benefitem. Navzdory tomu, že zákazníci mohli celých 24 hodin objednávat zboží s dopravou zdarma, podíl osobních odběrů vůči dopravě se nijak dramaticky nezměnil. V průměru tuto možnost volí 80 % zákazníků CZC.cz, během Dne dopravy zdarma to bylo pouze o 15 % méně. Výrazné zvýšení prodejů jsme v souvislosti s Dnem dopravy zdarma nezaznamenali.

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).