Však ať jde učitel za pokladnu nebo vyrovnávat zboží, následně pak porovná za co jsou ty vydělané peníze. Zjistí, že náhle nebude mít 7 týdnů dovolené v létě, podzimní, jarní a pololetní prázdniny a občas i nějaké to ředitelské volno. Nebude začínat v 8 hodin a ve 14 zase vesele domů. Bude muset makat i o víkendech a kolikrát od rána do večera. Ne, že si blbou náladu bude chladit na děckách, který pak
nechtějí ani do školy chodit, ale bude se přiblble usmívat celý den na zákazníky. A až přijde další covid, tak se nebude válet za 100% doma a buzerovat děcka a rodiče přes mail. Přidat by měl dostat jen ten co umí děti zaujmout a naučit, těch je minimum.
Kdo určuje kolik má brát učitel a kolik prodavač.....
Učitelé mají dnes už dost a pokud se jim to nelíbí , může jít klidně prodávat, každého věc ....a hlavně prodavač je stejně tak důležitý, jako učitel a přitom nemá toliko volna a nemůže se střední školou jít učit, což vzdělanec může klidně býti i vedoucí prodejny.....nervy se zákazníky jsou stejné , ba větší než s dětmi....
Prodavač stejně důležitý jako učitel. No to je myšlenka dne. Bez prodavačů (nebo většiny z nich) se za pár let nejspíše obejdeme, nahradí je technika. Tohle s učitelem neuděláte nikdy, protože ta lidská práce je v tomto případě nenahraditelná. A bez kvalitního vzdělávání není civilizace. Učitel klidně může jít hned dělat prodavače. Ale prodavač učitele ani náhodou. Všem kecalům, co vidí jen ty dlouhé prázdniny, bych doporučil učitelskou praxi na plný úvazek a pokud ve školství vydrží alespoň rok, tak pak můžou hodnotit.
Nejsem si jistá tím že jednou nepřijde doba kdy nebude učitel třeba. Namísto běžných školení máme v práci výukové programy na PC. Každý má dle profese přiřazena školení. Spustí se video, které je velmi podrobné, vysvětlující, jsou v něm názorné úkoly a dotazy. Člověk se může kdykoliv vrátit, přehrát znovu ... Podle toho jak věci rozumí. Na konci následuje test, který musí splnit na určitý počet bodů. Umím si představit, že přijde doba, kdy se děcka budou vzdělávat touto formou. Bude to v jistém ohledu velmi efektivní - rychlejší bude studovat rychleji, pomalejší může 5x přehrát, nikdo nikoho nebrzdí. Zároveň děcko není ovlivněno názory učitele (ještě pořád se najdou staré struktury, co dětem dokážou vykládat docela bludy). Nebude žádná náladová učitelka, unavená učitelka, suplování ...
Prodavač je stejně tak důležitý jako učitel? Tak to už můžete takto srovnávat všechna zaměstnání. Vaše zaměstnání je jistě taky stejně důležité jako lékař, popelář, právník, uklizeč a další.
A že prodavač nemůže jít učit? Samozřejmě, že může, když nebude líný a dodělá si vysokou školu, tak klidně může. Pokud se mu nechce, jeho problém.
Říkáte, že nervy se zákazníky jsou větší než s dětmi. Pravděpodobně jste nikdy neučila. Nervy s dětmi, nervy s rodiči, kteří chtějí každý něco jiného... A zapomněla jste na zodpovědnost, kterou učitelé za děti mají. Tyto názory veřejnosti na učitelé mě znechucují. Práce učitelů si vážím a přeju jim stejné finanční ohodnocení, jaké mají ostatní vysokoškolsky vzdělaní lidé.
to zní logicky... kdyby bylo učitelství tak výhodné (porovnání výkon a odměna), tak by asi byl přetlak uchazečů o toto povolání. Zeptejte se každého ředitele, jestli má dost učitelů. A učitel se taky musí na děti usmívat, i když jim podesáté vysvětlují základní věc a dítě to ignoruje (podle vzoru svých rodičů) a tráví s ním mnohem delší čas, než třeba se zákazníkem u pokladny.