Nástroj, který má motivovat zákazníky k přebírání účtenek a tím zlepšovat fungování elektronické evidence tržeb v České republice, slaví dva roky provozu.
Podle údajů Ministerstva financí ČR bylo během dvou let do Účtenkovky zaregistrováno 380 milionů účtenek. Počet soutěžících, kteří se Účtenkovky aktivně zúčastnili a zaregistrovali alespoň jednu účtenku, dosáhl 978 860.
Podnikatel.cz pravidelně sleduje zájem o účtenkovou loterii. Při posledním slosování počet hráčů Účtenkovky mírně klesl.
Měsíc | Počet aktivních hráčů | Počet účtenek ve slosování |
---|---|---|
Říjen 2017 | 452 691 | 11 137 598 |
Listopad | 477 952 | 14 564 956 |
Prosinec | 446 890 | 14 861 223 |
Leden 2018 | 425 765 | 13 792 381 |
Únor | 422 793 | 13 620 304 |
Březen | 420 979 | 15 871 430 |
Duben | 407 777 | 14 831 880 |
Květen | 394 476 | 15 188 176 |
Červen | 379 450 | 14 078 198 |
Červenec | 361 837 | 13 218 011 |
Srpen | 357 045 | 13 782 147 |
Září | 346 873 | 12 687 152 |
Říjen | 352 023 | 14 022 118 |
Listopad | 352 248 | 14 313 527 |
Prosinec | 350 008 | 13 670 910 |
Leden 2019 | 345 175 | 13 009 039 |
Únor | 343 475 | 12 783 019 |
Březen | 341 331 | 14 356 929 |
Duben | 345 699 | 14 250 734 |
Květen | 356 294 | 14 666 914 |
Červen | 349 936 | 13 916 776 |
Červenec | 351 449 | 14 250 195 |
Srpen | 346 599 | 14 213 200 |
Ministerstvo financí průběžně pracuje na zatraktivnění loterie, aby bylo pro zákazníky co nejjednodušší se zúčastnit. Někteří výrobci pokladních zařízení například nabízejí svým klientům možnost vytisknout na účtence QR kód, díky kterému je její registrace otázkou několika vteřin. Obchodníci mají od listopadu 2018 také možnost využít tzv. rozhraní pro 3. strany k registraci účtenek (API) a nabídnout svým zákazníkům rychlou registraci „na jedno kliknutí“ v rámci svého vlastního klientského systému.
Soutěžící mohou v účtenkové loterii vyhrát každý měsíc jednu z 21 025 cen v hodnotě od 100 do 1 000 000 korun.
Účtenkové loterii začaly konkurovat samotné firmy, které pro své zákazníky organizují podobné soutěže. Firmy konkurují Účtenkovce, s účtenkami z #EET dělají vlastní soutěže