Účtenkovka slaví 2 roky. Loterii si za tu dobu vyzkoušel téměř milion lidí

2. 10. 2019
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Účtenková loterie byla spuštěna 1. října 2017, a to jako doplňkové opatření k elektronické evidenci tržeb. Zájem o ni je během jejího provozu jako na houpačce.

Nástroj, který má motivovat zákazníky k přebírání účtenek a tím zlepšovat fungování elektronické evidence tržeb v České republice, slaví dva roky provozu. 

Podle údajů Ministerstva financí ČR bylo během dvou let do Účtenkovky zaregistrováno 380 milionů účtenek. Počet soutěžících, kteří se Účtenkovky aktivně zúčastnili a zaregistrovali alespoň jednu účtenku, dosáhl 978 860. 

Podnikatel.cz pravidelně sleduje zájem o účtenkovou loterii. Při posledním slosování počet hráčů Účtenkovky mírně klesl

Slosování Účtenkovky
Měsíc Počet aktivních hráčů Počet účtenek ve slosování
Říjen 2017 452 691 11 137 598
Listopad 477 952 14 564 956
Prosinec 446 890 14 861 223
Leden 2018 425 765 13 792 381
Únor 422 793 13 620 304
Březen 420 979 15 871 430
Duben 407 777 14 831 880
Květen 394 476 15 188 176
Červen 379 450 14 078 198
Červenec 361 837 13 218 011
Srpen 357 045 13 782 147
Září 346 873 12 687 152
Říjen 352 023 14 022 118
Listopad 352 248 14 313 527
Prosinec 350 008 13 670 910
Leden 2019 345 175 13 009 039
Únor 343 475 12 783 019
Březen 341 331 14 356 929
Duben 345 699 14 250 734
Květen 356 294 14 666 914
Červen 349 936 13 916 776
Červenec 351 449 14 250 195
Srpen 346 599 14 213 200

Ministerstvo financí průběžně pracuje na zatraktivnění loterie, aby bylo pro zákazníky co nejjednodušší se zúčastnit. Někteří výrobci pokladních zařízení například nabízejí svým klientům možnost vytisknout na účtence QR kód, díky kterému je její registrace otázkou několika vteřin. Obchodníci mají od listopadu 2018 také možnost využít tzv. rozhraní pro 3. strany k registraci účtenek (API) a nabídnout svým zákazníkům rychlou registraci „na jedno kliknutí“ v rámci svého vlastního klientského systému.

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

Soutěžící mohou v účtenkové loterii vyhrát každý měsíc jednu z 21 025 cen v hodnotě od 100 do 1 000 000 korun. 

Účtenkové loterii začaly konkurovat samotné firmy, které pro své zákazníky organizují podobné soutěže. Firmy konkurují Účtenkovce, s účtenkami z #EET dělají vlastní soutěže

Autor článku

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).