Složenku s údaji k uhrazení daně z nemovitých věcí od nového zdaňovacího období 2017 doplní nová služba. Finanční správa bude potřebné údaje zasílat také prostřednictvím e-mailové komunikace. Poplatník obdrží každoročně před splatností první splátky daně jednu e-mailovou zprávu na jím určenou e-mailovou adresu a v příloze zprávy obdrží kompletní informaci s údaji pro placení daně ve formátu pdf.
Čtěte také: Jak okresní města (ne)změnila pro rok 2017 koeficienty k dani z nemovitých věcí
Tato informace bude obsahovat obdobné údaje, jaké jsou nyní uvedeny na alonži složenky, tj. informace o výši stanovené daně, výši nedoplatku/přeplatku a údaje pro placení daně včetně QR kódu, umožňujícího platbu daně prostřednictvím internetového bankovnictví nebo mobilních platebních aplikací,
uvádí Finanční správa ČR v tiskové zprávě.
E-mailová adresa bude sloužit i v případě, že poplatník neuhradí daň v zákonem stanoveném termínu. Do jeho e-mailové schránky mu bude doručeno vyrozumění o nedoplatku na dani.
Jak se ke službě přihlásit?
K nové službě je nutné se přihlásit prostřednictvím tiskopisu: Žádost ve věci zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí e-mailem
Žádost, ve které se jednoznačně určí jedna e mailová adresa, na kterou budou zasílány údaje pro placení daně z nemovitých věcí, je nutno podat na finanční úřad. Pokud je žadatel poplatníkem daně u více finančních úřadů, musí podat vyplněnou žádost na každý finanční úřad zvlášť. Pro zaslání údajů pro placení daně z nemovitých věcí e-mailem na dané zdaňovací období musí být žádost podána nejpozději 15. března zdaňovacího období.
Službu nemohou využít všichni plátci daně
Vzhledem k tomu, že služba umožňující zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí nahrazuje složenku pro placení daně, není určena pro poplatníky, kteří mají zřízenu službu placení daně prostřednictvím SIPO, a právnické osoby, které mají zřízenu datovou schránku.
Čtěte více: U daně z nemovitostí slaví daňové složenky úspěch, u daně z příjmů se nechytly