Ukradli jste logo nebo fotku pro firemní účely? Autorovi zaplatíte dvojnásobek

16. 10. 2014
Doba čtení: 6 minut

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
Vzít si inspiraci z cizího loga nebo vizitky se nemusí vůbec vyplatit. Porušíte autorská práva a budete platit.

Doba je nakloněna zakládání společností a realizacím všech možných podnikatelských záměrů. Po pojmutí prvotního nápadu a nezbytných krocích k jeho realizaci ve formě obstarání potřebného kapitálu a vypořádání se se všemi záležitostmi administrativního charakteru podnikatel těsně před vstupem na trh musí řešit ještě jednu neméně důležitou věc, a tou je firemní identita.

V nepřeberném množství konkurence je totiž pro přežití nezbytně důležité být vidět a vytvořit své společnosti v myslích klientů obrázek důvěryhodného obchodního partnera a u klientů potenciálních obrázek toho, s kým bych chtěl vejít v obchodní styk. V době moderních technologií tak více než kdy jindy záleží na atraktivitě společnosti navenek a celkovém působení tím nejlepším možným dojmem. Ať už se jedná o webové stránky, firemní loga, hlavičkové papíry nebo vizitky, můžeme se setkat se spoustou inovativních řešení, ale stejně tak se často setkáváme s návrhem, který si někdo bez dovolení vypůjčil a vydává ho za vlastní. Jinými slovy ho ukradl. Bohužel dost často tak podnikatel činí i zcela nevědomky a poté se diví, když nastane problém. Jak si tedy počínat, abychom se podobnému problému účinně vyhnuli?

Ilustrační obrázek
Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed

Ani fotku z internetu si nemůžete stáhnout „jen tak“.

Nejjednodušší cestou bude svěřit se do rukou odborníkovi, své služby nabízí mnoho profesionálních týmů složených z grafiků, designérů, programátorů, ale i mediálních konzultantů, kteří na klíč korporátní identitu připraví a vše od tvůrčího procesu po jeho realizaci obstarají. Za svou práci, která je standardně prováděna na základě smlouvy o dílo, i ručí a případné škody je tak možno vymáhat soudní cestou. Tento komfort s sebou však nese značnou finanční náročnost.

I korporátní identita je autorským dílem

Autor článku

Autor je partner AK Matzner & Vítek

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).