Pro sociální síť LinkedIn jsou dostupná rozšíření pro webové prohlížeče, známé plánovací rozhraní a další specifické nástroje, které dokážou výrazně zjednodušit nebo urychlit práci.
Plánování a správa
Spravovat profil na LinkedIn a generovat tak nové zákazníky nebo rozšiřovat síť kontaktů můžete snadno díky cloudovému open source nástroji InBoard Pro. V jednom programu můžete spravovat více účtů najednou a kromě aktualizování statusů nebo profilu můžete například efektivně vyhledávat jiné profily na základě klíčových slov nebo filtrů. V InBoard Pro můžete pracovat také se skupinami, konkrétně je vytvářet, spravovat, zvát do nich členy nebo ty stávající oslovovat prostřednictvím soukromé zprávy. Také si zde můžete snadno zjistit podrobnosti o návštěvnících vašeho profilu.
K nejznámějším nástrojům pro správu sociálních sítí patří Buffer, ve kterém jdou ovládat Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest i LinkedIn. Umožňuje administrátorům na jednom místě plánovat příspěvky, sledovat jejich výsledky (líbí se, sdílení, komentáře), nebo přidávat obsah do skupin a mnoho dalšího. Pracovat s Bufferem je možné přímo v jeho rozhraní v prohlížeči, ale také přes mobilní aplikaci nebo díky rozšíření ve webových prohlížečích. Více o tomto nástroji najdete v článku Znáte Buffer? Firmám pomáhá se správou sociálních sítí, nově i s Instagramem. Podobný nástroj, jako je Buffer, je Hootsuite. Také v něm je možné plánovat a publikovat příspěvky na LinkedIn, sledovat jejich úspěšnost a vyhodnocovat tak marketingové cíle a také například reagovat na komentáře a hodnocení.
Dalším nástrojem pro správu LinkedIn profilu je Oktopost. Má jednoduché uživatelské rozhraní a můžete díky němu snadno naplánovat aktualizace, komunikovat s ostatními nebo pracovat se skupinami. Například je možné je vyhledávat nebo do nich přispívat z více profilů (například zaměstnanců). Oktopost navíc poskytuje podrobné analýzy vašich aktualizací, takže můžete určit, jaký obsah vám přináší nejlepší výsledky. Podobným plánovacím nástrojem umožňujícím i přehledné sledování metrik je Social Pilot.
Přečtěte si více o skupinách: Skupiny na LinkedIn vás mohou dostat přímo k cílové skupině. Využijte toho
Rozšíření prohlížečů
Díky rozšíření Discover.ly určenému pro prohlížeč Google Chrome můžete zjistit více informací o profilech lidí, které na LinkedIn navštívíte. Konkrétně na profilech uvidíte zelenou ikonu, která vám poskytuje data o jejich aktivitě na Facebooku a Twitteru. Pokud potřebujete oslovit více uživatelů LinkedIn najednou, můžete k tomu využít rozšíření nazvané Recruiter Nerd, s jehož pomocí můžete automatizovaně posílat masové zprávy. V tomto případě však pozor na spamování.
Rozšíření Dux Soup vám umožní připsat si k profilům na LinkedIn poznámky a také dokáže automaticky navštěvovat profily, čímž si můžete snadno zvýšit dosah. Základní verze je zdarma, v té placené je pak možné exportovat si důležitá data, jako jsou navštívené profily a poznámky k nim. Odbornice na LinkedIn Viveka von Rosen v článku o použití Dux-Soup říká, že pro ni představuje způsob, jak sledovat její spojení na LinkedIn. Dux-Soup mi umožňuje vytvářet tagy a dělat tolik poznámek, kolik chci, zdarma. Mohu je exportovat a dělat jiné věci za malý měsíční poplatek,
dodává.
O aplikacích, které pomohou s Instagramem, jsme psali v článku Nedělejte vše sami, využívejte při správě Instagramu také aplikace a nástroje
Další nástroje
Nástroj Quintly pomůže správcům sociálních sítí vylepšit svou strategii díky sledování výkonu i výkonnosti konkurentů. Můžete sledovat růst sledujících, analyzovat nejdůležitější KPI nebo zjistit, jaký obsah vám nejlépe funguje a proč. Software je kompatibilní s Facebookem, Instagramem, Twitterem, Youtube a LinkedIn. Data jsou zobrazena ve formě grafů, takže se snadno porovnávají. Podobným nástrojem je Simply Measured, se kterým můžete kromě LinkedIn analyzovat také příspěvky na Facebooku, Instagramu, Twitteru nebo YouTube. Díky tomu snadno zjistíte, který marketingový kanál vám nejlépe funguje, a tomu pak přizpůsobit další kroky.
Velmi zajímavým nástrojem je Crystal, který na základě umělé inteligence dokáže podat informace o povaze lidí z profilů. K identifikaci používá analýzu textů, hodnocení komentářů a podobně. Crystal tak přináší výsledky, díky kterým můžete s lidmi efektivněji komunikovat a budovat si s nimi silnější vztahy. Existuje jako webové rozhraní, rozšíření pro Google Chrome nebo i jako mobilní aplikace. Využít jej můžete také ve Slacku nebo pracovat s API.
Název nástroje | Typ nástroje | Některé funkce | Licence/cena |
Buffer | správa a plánování | správa několika sociálních sítí plánování sledování úspěšnosti |
15–99 dolarů měsíčně |
Crystal | ostatní | informace o profilech – vlastnosti lidí | zdarma/individuální |
Discover.ly | rozšíření prohlížeče | zobrazí dodatečné informace o profilu | zdarma |
Dux Soup | rozšíření prohlížeče | možnost psát si poznámky k profilům | 0 – 41,25 dolarů měsíčně |
Hootsuite | správa a plánování | administrace profilu reagování na komentáře | 19–599 dolarů měsíčně |
InBoard Pro | správa a plánování | správa více profilů administrace skupin pokročilé vyhledávání | open source |
Oktopost | správa a plánování | vyhodnocování příspěvků správa profilu práce se skupinami |
individuální |
Recruiter Nerd | rozšíření prohlížeče | automatizované posílání zpráv | zdarma |
Quintly | ostatní | analýza příspěvků | individuální |
Simply Measured | ostatní | analýza příspěvků | individuální |
Social Pilot | správa a plánování | správa profilu sledování metrik |
23–83 dolarů měsíčně |