Umožnit v e-shopu platbu kartou se stává nutností, těší se stále větší oblibě

28. 5. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
Kdo ještě nenabízí v e-shopu platbu kartou, měl by svůj postoj zvážit. Online platby kartou se totiž u českých zákazníků těší stále větší oblibě.

Nabídnout v e-shopu online platbu kartou se pomalu a jistě stává nepsanou povinností. Ačkoli Češi patří mezi konzervativnější národy, co se platebních metod týká, online platby kartou získávají na stále větší oblibě a jejich podíl na celkových internetových nákupech narůstá. Vyplývá to ze Studie platebních metod, kterou připravila Asociace pro elektronickou komerci (APEK)

Čtěte také: Inspirace pro e-shopy. Takhle originálně se balí zboží zákazníkovi

Mladí se plateb kartou nebojí

Ilustrační obrázek
Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed

Ilustrační obrázek

Studie platebních metod ukázala, že stále více využívá při nákupu zboží či služeb na internetu k platbě online metody. Nejčastěji pak zákazníci volí z online plateb úhradu platební kartou. 40 % zákazníků ve věku 25 až 34 let označilo platbu kartou dokonce za svoji oblíbenou platební metodu. Jak k tomu uvedla APEK, mladí čeští spotřebitelé internetovým obchodům důvěřují a na rozdíl od předchozích generací se nebojí platit online a předem. V posledním období jsme zaznamenali výrazný nárůst v počtu internetových nákupů pomocí platební karty, a to jak při prodeji zboží, tak především služeb. Kartu v současné době akceptuje drtivá většina největších internetových obchodů a je také nejčastěji využívanou online platební metodou, doplnil výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

Čtěte také: Nový algoritmus vyhledávání od Googlu dolehne i na e-shopy. Co s tím?

Osobní odběry už nerostou

Že narůstá počet plateb kartou potvrzuje také nákupní rádce Heureka.cz a největší tuzemské e-shopy. Za poslední rok se podíl plateb kartou zvýšil takřka o polovinu a aktuálně se kartou uskuteční 13 % nákupů. Naopak mírně ztrácí dobírka, kterou nyní využívá 38 % nakupujících. Na 29 % se ustálil počet zákazníků, kteří preferují osobní odběr. Stejně jako celý trh se na internetu vyvíjí také platební metody. V celkovém součtu nadále dominují offline metody nad těmi online. S rostoucí důvěrou zákazníků se vše ale postupně mění. Bude velmi zajímavé sledovat, jaká budoucnost čeká například na odložené platby, které u nás vstoupily na trh v průběhu posledních měsíců, uzavřel Jan Vetyška.

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).