Sen o jednoduchém podnikání představuje právě e-shop. Začít je jednoduché, udržet však těžší. V době, kdy je zde téměř vše, a všichni prodávají všechno za minimální marže (řádově v jednotkách procent) tak představa o skvělém byznyse je mylná. Nový - nezavedený e-shop to má těžké a ani nejnižší cena téměř na úrovni nákupu mu nepomůže. Takový e-shop nemá důvěryhodnost. Zavedený e-shop (známí svojí značkou - názvem internetové adresy) tedy existující minimálně 3 roky s průměrnou min návštěvností cca 300 jedinečných návštěvníků denně může říci že má těžké začátky za sebou. V opačném případě je nutné počítat s výraznou finanční rezervou na vlastní náklady a provoz + zboží (na 1 rok min 500.000,-).
Založit e-shop a prodávat to co všichni, by si měl každý rozmyslet, protože rizika jsou velká. Hlavním rizikem je vrácení zboží do 14 dnů nebo jeho nepřevzetí. 1 z 10-ti objednávek není většinou vyzvednuta a vrátí se (zákon to umožňuje a nic s tím nenaděláte). Dodavatelé Vám nedají na fakturu, a na vrácení zboží dodavateli zapomeňte - zboží Vám zůstane. Nikdy nedoufejte, že se to prodá - neprodá - jiní zákazníci budou zcela jistě chtít jiné zboží a neprodané zboží se vám začne kupit na skladě. Po roce takového podnikání končí takové e-shopy se ztrátou a žalobami od zákazníků na vrácení peněz za zboží.
A ještě jedna rada na závěr: nikdy neprodávejte co se prodává v hypermárketu, snadno by se vám mohlo stát, že vaše nákupní cena bez DPH bude vyšší než koncová cena na regále.