Názor k článku Únor přeje e-shopům, vzniká jich nejvíc v roce od Ja - Sen o jednoduchém podnikání představuje právě e-shop. Začít...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 2. 2013 8:00

    Ja (neregistrovaný)

    Sen o jednoduchém podnikání představuje právě e-shop. Začít je jednoduché, udržet však těžší. V době, kdy je zde téměř vše, a všichni prodávají všechno za minimální marže (řádově v jednotkách procent) tak představa o skvělém byznyse je mylná. Nový - nezavedený e-shop to má těžké a ani nejnižší cena téměř na úrovni nákupu mu nepomůže. Takový e-shop nemá důvěryhodnost. Zavedený e-shop (známí svojí značkou - názvem internetové adresy) tedy existující minimálně 3 roky s průměrnou min návštěvností cca 300 jedinečných návštěvníků denně může říci že má těžké začátky za sebou. V opačném případě je nutné počítat s výraznou finanční rezervou na vlastní náklady a provoz + zboží (na 1 rok min 500.000,-).

    Založit e-shop a prodávat to co všichni, by si měl každý rozmyslet, protože rizika jsou velká. Hlavním rizikem je vrácení zboží do 14 dnů nebo jeho nepřevzetí. 1 z 10-ti objednávek není většinou vyzvednuta a vrátí se (zákon to umožňuje a nic s tím nenaděláte). Dodavatelé Vám nedají na fakturu, a na vrácení zboží dodavateli zapomeňte - zboží Vám zůstane. Nikdy nedoufejte, že se to prodá - neprodá - jiní zákazníci budou zcela jistě chtít jiné zboží a neprodané zboží se vám začne kupit na skladě. Po roce takového podnikání končí takové e-shopy se ztrátou a žalobami od zákazníků na vrácení peněz za zboží.
    A ještě jedna rada na závěr: nikdy neprodávejte co se prodává v hypermárketu, snadno by se vám mohlo stát, že vaše nákupní cena bez DPH bude vyšší než koncová cena na regále.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).