Samozřejmě je to vždy lepší starost než ta, že máme dost místa a nikdo si nic nekupuje, ale fungovat s pocitem, že v týdnu přivezou 30 krabic zboží a nevíme, kam je vlastně nacpeme, také není úplně v pořádku. A tak jsme teď ve stádiu řešení, jak to bude dál.
Ekonomický systém
V horizontu 14 dnů budeme mít hotový náš nový e-shop na míru, na kterém už delší dobu pracujeme a který bude plný různých vylepšení a vychytávek. V rámci tohoto zásadního přechodu jsme také řešili přechod na nový ekonomický a informační systém.
Aspekty rozhodování byly:
- vyhovění našim požadavkům
- cena
- zkušenost lidí ve firmě
- zkušenost našeho účetního oddělení
Do finále se nám dostaly dva systémy, které jsou samozřejmě diametrálně odlišné, a nechtěl bych je v žádném případě srovnávat. Nakonec jsme vybrali řešení, které již dlouhodobě používá naše účetní.
Rovnou jsme opět po roce pořídili lepší (a dvakrát dražší) hostingový server a teď už probíhají finální přípravy na tuhle velkou změnu v naší firmě. Že to bude provázet spousta nadávek, vychytávání chyb a dalších problémů, s tím tak nějak počítáme. Ale to k našemu podnikání prostě asi patří.
Sklad
Náš sklad zatím sídlí v centru města Plzně. Když pominu vyšší náklady na tyto prostory nebo to, že se u nás těžko pracuje s paletovými zásilkami, to, že když nám vezou krabice a balící materiál, tak řidič přepravní společnosti odmítá holkám pomoci s vykládkou, a prostě jim ten obří balík postaví před dveře do skladu (už je to prý za dveřmi do dvora) a další složitosti, které nám toto způsobuje, tak to má naopak i své výhody:
- kanceláře máme v jednom domě, čili jsme celá firma více v kontaktu
- na schůzky atd. je centrum města lepší
- jsme na centrum města zvyklí a dobře kolem vaří
- jsme v kontaktu s naším obchodem ve stejném domě (osobní odběry tak vyřizujeme do pár minut)
Každopádně už teď víme, že stěhování skladů velkých e-shopů na okraje měst mají svá opodstatnění. A tak se už rozhlížíme po hale na okraji Plzně, kde bychom mohli udělat ráj módních kousků našich značek. A hlavně mohli pružněji, přehledněji, kvalitněji a rychleji fungovat.
Logistika
Po mém minulém článku o přepravních společnostech a jejich službách jsem obdržel několik dalších pozvánek od přepravních společností na schůzku, kde mě chtějí přesvědčit, že právě ony jsou ty, kdo naše zásilky zákazníkovi doručí nejrychleji, nejefektivněji a budou se u toho nejvíce usmívat.
Stejně se zde ale držíme názoru, že přepravní společnosti mají služby velmi podobné, a je to jen o koncovém řidiči, který stojí na chvostu celé té škály procesů, které po každé objednávce zákazníka proběhnou. A jakmile to řidič svou neochotou a svým chováním pokazí, tak je vše ostatní úplně k ničemu.