České restaurace a kavárny reagují v hojném počtu na kampaň vodáren, které se snaží propagovat pití vody z kohoutku. Kromě minerálek nabízí vodu z kohoutku svým zákazníkům už přes pět set z nich. Restaurace zapojené do projektu jsou označeny speciální samolepkou a jejich seznam je k dispozici rovněž na internetových stránkách projektu.
Touto kampaní bychom chtěli podpořit používání kohoutkové vody v restauracích. Každoročně provádíme průzkumy a například v loňském roce osmaosmdesát procent oslovených zákazníků uvedlo, že upřednostňuje pití vody z kohoutku,
komentovala projekt Kristina Blaszczyková, mluvčí 1. Středočeské vodárny.
Čtěte také: Jak ušetřit ve firmě na vodě? Poradíme vám
Restaurace a kavárny navíc mohou vodárny požádat o bezplatný rozbor vody z kohoutku a zákazníkům doložit, že nabízí z kohoutku nezávadnou vodu. Voda z kohoutku navíc patří mezi nejkontrolovanější potraviny vůbec. Musí totiž splnit přísné parametry stanovené vyhláškou ministerstva zdravotnictví č. 252/2004 Sb. a kontroluje se v úpravnách vody, ve vodovodní síti i v domácnostech. V loňském roce pilo pravidelně vodu z kohoutku 88 procent lidí, což je o devět procent více než rok předtím.
Kampaně za pití vody z kohoutku se konají po celém světě. Třeba v Paříži se rozdávaly designové lahve od Pierra Charpina. V USA se do projektu zapojilo 2350 restaurací a zaštítily ho svým jménem herečky Sarah Jessica Parker a Lucy Liu. V Londýně vodu z kohoutku propagovali i členové britského parlamentu a michelinští šéfkuchaři.