Food trucky začínaly na festivalech, dnes už objíždějí města, aby zajistily zákazníkům kvalitní jídlo z čerstvých surovin. Pro provozovatele je food truck navíc jednoduchou investicí, nemusí si pořizovat kamennou provozovnu.
Poslechněte si podcast
Zároveň se rozmělní rizika toho, že když si postavíte bistro na špatném místě, tak zkrátka tam lidi nemusíte nahnat. Kdežto když jste na čtyřech kolech, tak si můžete trh prozkoumat a můžete postupně zkoušet, až přijdete na dobré místo,
říká Martin Ballaty, provozovatel GULE food trucku.
U food trucku je navíc sázka na jistotu, že jídlo bude kvalitní, i když se vaří v poměrně malém prostoru.
Všechno máme čerstvé: maso se vozí čerstvé, zelenina, bylinky. Čína se dělá z čerstvých surovin a příprava v tom trucku je dost specifická, protože to místo je dost omezené a naučili jsme se fungovat i v tak malém prostoru,
přidává své zkušenosti David Kania, který vlastní food truck MUTANT Fast Food & Catering.
Food trucky také napomáhají udržitelnosti v tom smyslu, že se sní všechno, co se uvaří, a dochází tak k minimálnímu plýtvání s jídlem.
Udržitelnost jako samotná vlastně znamená hospodařit tak, abych nevytvářel dluh. A ten dluh můžeme vytvářet na jakékoliv straně. Nejedná se vůbec jenom o ekologii. V této době je důležité o tom mluvit, protože my si vlastně jako společnost uvědomujeme, že žijeme na dluh,
doplňuje Jiří Sedlák, ředitel obchodní části Bezobalu. Více si poslechněte v podcastu, přehrávač je vložen v úvodu článku.
Zaujal vás článek?
Odemkněte si celý text za jednorázových 30 Kč. Stačí zadat váš e-mail a v dalším kroku vše odsouhlasit.
Již jste zaplatili? Vložte, prosím, váš e-mail a my vám zašleme nový odkaz pro odemknutí