V Česku startují Fairtradová města

25. 1. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

V České republice oficiálně odstartovala národní verze úspěšné mezinárodní kampaně Fairtrade Towns (Fairtradová města). Kampaň zaštítilo ministerstvo životního prostředí. Neobrací se jen na města a malé obce. Status mohou získat i univerzity, školy nebo církve.

Fairtradové město je status určený městům, které podporují fair trade. Cílem je osvěta fair trade a podpora prodeje fairtradových produktů v daném městě. Status přináší městům příležitost podpořit spravedlivý obchod, zasadit se o udržitelnou spotřebu, získat obraz společensky odpovědného města a pozornost médií. Jedná se o aktivitu, do které se v zahraničí rádi zapojují místní občané i organizace, shrnuje Stanislav Komínek, koordinátor kampaně ze Společnosti pro Fair Trade.

Města a jiné veřejné instituce mohou status získat při splnění pěti kritérií:

  • vytvoření řídicí skupiny za účelem podpory fair trade ve městě
  • město oficiálně podporuje fair trade (podpora fair trade je součástí strategických dokumentů města) a úřady využívají fairtradové produkty pro vlastní spotřebu
  • v místních obchodech a kavárnách jsou dostupné fairtradové produkty
  • místní organizace podporují fair trade (školy, nevládní organizace, církve, knihovny apod.)
  • místní média informují o fair trade

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).