Provozovatelé e-shopů si po letošních Vánocích musí doslova mnout ruce. Lidé nakupovali na internetu jak o život, tržby lámaly rekordy. Rozhodně by však neměli po úspěšném období usnout na vavřínech a do toho nového roku by měli vejít s důležitými poznatky, které se k online nakupování pojí.
Psali jsme: Založit si e-shop a nenabídnout dobírku je stále holý nerozum
Zákazník ocení, pokud si může vybrat z vícero dopravců
Více možností doručení a vyzvednutí objednávky, to je jeden z faktorů, který zákazník při online nakupování ocení. Slepá věrnost jedné firmě se příliš nenosí. Je proto dobré, když si zákazník může vybrat mezi několika dopravci,
říká Marek Krška ze společnosti NetDirect. Vychází tak z průzkumu, který společnost provedla.
Mohlo by vás zaujmout: Inspirujte se k větším výdělkům u bezchybných e-shopů
Dopravci, kteří nabízí různé varianty míst či času dodání zboží, jsou žádaní ze všeho nejvíce. Vymoženosti jako je možnost pracovat s objednávkou a například si samostatně elektronicky změnit čas a místo dodání už jako klíčové ale nevnímají. Určitě to neznamená, že by tato funkce byla zbytečná, ale je vnímána spíše jako něco navíc, nikoli přímo jako rozhodující faktor,
říká Marek Krška.
Cena už dávno není na prvním místě. Alespoň pro muže
Možnost doručení zboží za co nejmenší peníze už dávno není to nejdůležitější, na čem online zákazník lpí. Na cenu hledí především mladí lidé. Rozdíly jsou pak také mezi muži a ženami. Pustit více z rozpočtu na dopravu objednaného zboží se nechce více ženám než mužům. Pánové za klíčové označují možnost vyzvednutí zboží na výdejním místě a také variabilnější nabídka termínů a míst dodání.
Server Podnikatel.cz před Vánoci jednoho z dopravců navštívil. Podívejte se, jak rušno bylo v PPL před svátky.