primarni problem emailu je ten, ze neni zadny technicky zpusob jak overit doruceni, takze zakon nemuze povazovat email za doruceny, protoze nic takoveho se nemusi stat a dorucitelnost neni zdaleka 100 % ale vyrazne mensi. O prokazani doruceni na soukrome emaily postavene napr. na domene je uz tim tuplem nulova...
Nesouhlas, muzete pouzit celou radku nastroju, jak zjistit, zda mail byl co nebyl dorucen na server prijemce (napr. dorucenku , certifikat, sledovaci skript apod...) - kdo chce a umi, doruci a je schopen i tohle prokazat napr. v logu serveru. V logu vidim, ze jsem v poradku dorucil na postovni server prijemce a co si s tim potom udela on sam, je na nem, ale ja jsem dorucil. Situace je obdobna, jako kdyz nejakou postovni zasilku vhodim do neci schranky - je doruceno ci nikoliv ? Take byste v tomto smeru mohl odkazat na nejaky konkretni judikat resici tuto problematiku, dekuji !
Doručenku většina serverů neposílá. Certifikát vám nic o doručení neřekne (a těžko říct, co jste tím certifikátem vlastně myslel). Sledovací skript je také nesmysl – pokud jste myslel vložený odkaz na obrázek a přístup k němu pak zaloguje webový server, to zaprvé neřeší doručení e-mailu, ale až jeho zobrazení. A za druhé spousta poštovních klientů blokuje stahování externích obrázků, právě proto, aby nebylo možné sledovat zobrazení e-mailu.
To, že cílový server převzal e-mail, ještě neznamená, že následně nespadl třeba do spamu.
Takže je to jak je popsáno v článku – neexistuje technicky nezpochybnitelný důkaz o doručení (pokud vám adresát prokazatelně nepotvrdí, že e-mail četl), ale vychází se z toho, jak věci běžně fungují.
Pokud chcete prokazatelné doručení poštovní zásilky, pošlete ji s dodejkou.