V krajských městech startuje kampaň, která upozorní podnikatele na mimosoudní řešení sporů v zahraničí

29. 9. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Neformální systém právní pomoci SOLVIT spustí ve vybraných krajských městech reklamní kampaň, která seznámí podnikatele s možností mimosoudního řešení sporů v zahraničí. Desítky reklamních nosičů budou k vidění od 1. října v Brně, Plzni, Hradci Králové, Ostravě a Olomouci.

SOLVIT  je součástí ministerstva průmyslu a obchodu. Nabízí účinnou alternativu ke zdlouhavým a nákladným soudním řízením. Snaží se o vyřešení problému v časové lhůtě deseti týdnů. Řešení je pak výsledkem intenzivní spolupráce mezi SOLVIT centrem země, ze které stěžovatel pochází, a SOLVIT centrem země, jejíž úřad se dopustil porušení evropského práva. Služeb SOLVIT centra lze využít zdarma.

Kampaň v krajských městech, která navazuje propagaci v pražském metru, si stanovila za cíl informovat podnikatele o způsobu obrany proti diskriminaci a porušování práv při uplatňování svobody volného pohybu osob, zboží, služeb nebo kapitálu v Evropské unii.  Jak vyplývá ze statistik, české SOLVIT centrum zaznamenalo po kampani v Praze nárůst případů o 69,8%, přičemž zájem podnikatelů o jeho služby vzrostl o 27,3%.

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).