Že je v manažerských pozicích v Česku málo žen, se domnívá skoro 59 procent mužů. Mezi ženami je tento pocit ještě výraznější, myslí si to až 83 procent z nich. Na druhou stranu se obě pohlaví shodně domnívají, že poměrné zastoupení žen na vedoucích pozicích nemá vliv na komerční úspěch firem. Dokazují to výsledky průzkumu světové Asociace profesních účetních ACCA.
Podle Kateřiny Benešové, ředitelky ACCA pro Česko, Slovensko a Maďarsko přinesl průzkum zjištění, že firmy neustále tápou v otázce tzv. work-life ballance. Zároveň je zajímavé, že samy ženy nevěří, že jejich vyšší účast ve vedení firem zlepší jejich komerční úspěch. Logicky totiž vyvstává otázka, proč by potom organizace měly podstoupit náklady zrovnoprávnění. A pouze naplňovat kvótu nelichotí ani samotným ženám,
dodala k výsledkům průzkumu Kateřina Benešová.