Díky novým produktům a službám agentury CzechInvest vznikne tisíce nových pracovních míst. Očekává se i přínos miliard korun ročně do HDP. To je cíl ministerstva průmyslu a obchodu do jehož působnosti CzechInvest patří. Ministerstvo již připravilo zásadní koncepční dokumenty, zejména Strategii mezinárodní konkurenceschopnosti, které jsou aktuálně zaváděny do praxe v podobě nových opatření a služeb na podporu podnikání.
Agentura CzechInvest je klíčovým nástrojem rezortu pro zavádění strategií zejména v oblasti posilování malého a středního podnikání. Dále také rozvoje investic a podpory inovací. Nově zaváděné služby reagují na potřebu přizpůsobit se aktuálním trendům a rozvoji českého hospodářství. Po vzoru jiných zemí se vytváří Speciální ekonomické zóny, které fungují na základě rozlišení jednotlivých regionů například v prioritních oborech, kvalitě infrastruktury a míře nezaměstnanosti. Na základě tohoto rozdělení bude možné méně rozvinuté regiony zvýhodnit tak, aby se staly pro investory zajímavé. Samozřejmě jde v konečném důsledku o zmenšení rozdílů mezi jednotlivými regiony.
Agentura hodlá rovněž vyhledávat vhodné akviziční a investiční příležitosti pro české podnikatele v zahraničí, přestože prioritou zůstává lákání investic ze zahraniční do Česka. Vznikají také inkubační centra pro české firmy na růstových trzích v zahraničí, které mají za úkol vytvořit pro české podnikatele dostatečné zázemí, tak aby české firmy mohly co nejsnáze proniknout na lokální trh.
CzechInvest by se měl podle plánu ministerstva stát jakýmsi prostředníkem mezi výzkumnou a business sférou. Bude proto poskytovat různé podpůrné služby jako například odborné poradenství či mentoring.