Certifikáty slouží k podpisu datových zpráv o evidovaných tržbách a jsou platné tři roky. Jejich výměna je nezbytná pro bezproblémové evidování tržeb.
Čtěte také: Jak zkontrolovat, zda jsou tržby evidovány nově vygenerovaným certifikátem EET?
Finanční správa připomíná poplatníkům, aby si zkontrolovali platnost svého certifikátu a bezplatně si vygenerovali nový. Obecně platí, že je nutné pravidelně obnovovat resp. měnit jakýkoliv typ certifikátu, a to zejména z bezpečnostního hlediska, z důvodu omezení možnosti zneužití certifikátů. Většinu certifikátů vydávaných certifikačními autoritami je třeba obnovovat každý rok. Pro pokladní certifikáty byl stanoven nejdelší možný interval jejich výměny, tedy tři roky.
ZMĚNY A NOVINKY 2020
Co se změní pro OSVČ i zaměstnance od 1. ledna 2020? Sledujeme všechny novinky a daňové změny
Poplatníkům před vypršením platnosti certifikátu zasílá Finanční správa ČR primárně upozorňující e-mail. Komu nebylo možno poslat oznámení e-mailem, toho informujeme prostřednictvím SMS,
dodala generální ředitelka Finanční správy ČR Tatjana Richterová.
Psali jsme: Nastavte si upozornění na končící platnost certifikátu EET. Víme, jak na to
Vygenerování nového pokladního certifikátu se provádí prostřednictvím webové aplikace Elektronická evidence tržeb na Daňovém portálu.
Co se stane, pokud nedojde k výměně?
Pokladní certifikát je nezbytný pro elektronickou evidenci tržeb, a pokud nedojde včas k jeho výměně za nový, nebudou tyto tržby evidované. Po expiraci nebo zneplatnění certifikátu nelze již certifikát obnovit ani prodloužit. Přenos pokladního certifikátu do pokladny nebo do pokladní aplikace si musí zajistit poplatník obvykle ve spolupráci s dodavatelem pokladny nebo pokladního softwaru.
Čtěte také: Co udělat s původním certifikátem EET poté, co si vygenerujete certifikát nový?