Názor k článku V provozovně, kam chodí zákazníci, musí být osoba mluvící česky nebo slovensky od neřeknu - v posledních 5-ti letech pravidelně, tak 1 až...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 10. 2019 15:48

    neřeknu

    v posledních 5-ti letech pravidelně, tak 1 až 2x do měsíce. V 90% případů, je problém, když začnu mluvit česky. Dokonce už mi i pár slováků řeklo, že mám mluvit slovensky jinak se mnou nebudou komunikovat :-D. Tamnější lidé, dělají že mi nerozumí. Ve finále je jedno jestli v bratislavě, nitře, košicích nebo lip. mikuláši. Ano, čeština není úřední jazyk, ale pokud mají být česi na svůj národ hrdí, měli by preferovat nativní jazyk a neohlížet se do minulosti...

    Pokud bych použil podobné přirovnání, které obhajujete, tak můžeme rovnou mluvit německy, páč jsme dřívě byli Rakousko-Uhersko :-D Dnes se slovenština už naštěstí na školách neučí a ačkoliv slovensky umím a rozumím, myslím si, že není správné to takhle definovat na státní úrovni. Kulantnější řešení by bylo, že se "osoba" musí umět domluvit. Na druhou stranu, pokud by byl nastaven úřední jazyk, tak se nemusí takového hlouposti řešit.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).