Vadí vám ukřičený Alzák? Stejně u něj nakoupíte. Důvod vysvětluje markeťák

17. 10. 2024
Doba čtení: 9 minut

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
Ukřičený Alzák, kolo štěstí na slevy, velké množství notifikací na akce v mobilu. Agresivní marketing se v Česku rozšiřuje. Proč?

Hranice agresivního marketingu se stále posouvají. To, co jsme ochotni tolerovat dnes, bylo před deseti lety téměř nemyslitelné. Souvisí to s přesycením trhu, kdy v Česku působí stále více e-shopů a velkých e-commerce hráčů, kteří se nebojí investovat do reklamy velké částky.

Problémem mohou být i marketplaces, které dokážou nabídnout díky přímému prodeji atraktivní ceny, ale zároveň zvyšují i pro ostatní hráče náklady na marketing.

O agresivním marketingu jsme si povídali s Vojtěchem Lambertem, zakladatelem a výkonným ředitelem agentury LCG New Media. 

Nejdříve si prozraďme, co je agresivní marketing? A jak se liší od toho běžného?

Je dobré říci, že do nedávna jsme agresivní marketing tak, jak ho vidíme v dnešním pojetí, tolik nezažili. Hlavní změna přišla primárně s příchodem asijských velkých hráčů. U agresivního marketingu je typické zahlcení trhu, v krátkém časovém úseku se propisuje velká marketingová investice.

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).