Slevové servery loni trhly rekord. Zákazníci na nich utratili 3,3 miliardy korun, což znamená více než pětinový nárůst tržeb oproti roku 2012. Je vidět, že zájem o slevové akce neustává. Přesto ale k jistým změnám chování zákazníků dochází. Z jejich zájmu totiž praktick úplně odpadlo jídlo a pití. Nabídky výhodných menu v restauracích byly přitom jedněmi z těch, které stály u zrodu českého slevového boomu. Ještě před dvěma lety se těchto nabídek prodalo na slevových serverech vůbec nejvíc ze všech, dnes se na celkovém počtu prodaných poukázek podílejí ani ne třemi procenty.
Jedničkou v prodeji je v současné době móda, a to hlavně móda značková. A je z čeho vybírat. Ještě předloni tvořil tento segment pouze 15 % celkové nabídky slevových serverů. Aktuálně je to skoro polovina. Výrazně roste také zájem o zájezdy a pobyty. Ty mimochodem generují více než polovinu všech tržeb. Posiluje i zboží, například nábytek nebo zahradní technika.
Hodně zboží a služeb pořízených na slevových serverech se proměnilo ve vánoční dárky. V předvánočním období lidé na slevových serverech utratili 1,2 miliardy korun. V průměru se cena jedné objednávky pohybovala kolem 650 korun, před Vánocemi dosáhla 800 korun. A touha po výhodných nákupech neustává ani po svátcích. Slevové servery dokážou skvěle konkurovat všem kamenným i internetovým obchodům, které nabízí lákavé ceny ve vánočních a novoročních výprodejích. Po Vánocích se na nás obrací řada obchodníků právě s odkazem na pomoc s propagací jejich výprodejů. To ale není zdaleka jediné, proč jsou slevové servery v kurzu. Na začátku kalendářního roku je na slevových serverech každoročně vrchol poptávky po zimních pobytech,
vysvětluje Levon Ter-Ghazaryan, obchodní ředitel slevového portálu Pepa.cz. Vrcholu poptávka dosahuje na přelomu ledna a února, pobytové nabídky jsou ale hlavním motorem slevového trhu v podstatě celý první kvartál.
Vyhledejte své obchodní partnery a souvislosti. Vyzkoušejte Rejstřík firem
Zájem o lokální služby a pobyty potvrzuje i jednička na českém slevovém trhu, Slevomat.cz. Pokles poptávky se prý navíc neprojevuje ani u nákupu zboží. Lidé nejspíš chtějí i po Vánocích výhodně nakoupit za peníze, které dostali pod stromeček. Po Vánocích měníme skladbu nabídky, abychom potřebám zákazníkům co nejvíce vyhověli. Očekáváme také vysoké prodeje v oblasti zboží, zejména v kategoriích móda a dům&zahrada, kde výrazně rozšiřujeme nabídku,
komentuje Peter Irikovský, výkonný ředitel Slevomatu.
Žádný propad v tržbách se v těchto dnech neočekává ani díky loňským zkušenostem. Očekáváme stoupající tendenci lednových tržeb, už minulý rok byly téměř identické jako ty prosincové,
připomíná Vladimír Hlaváček, marketingový ředitel slevového portálu Zapakatel.cz. První letošní snížení prodeje se dá očekávat až ke konci února. Minimálně do 14. února, na kdy připadá svátek svatého Valentýna, budou tržby růst. Po Valentýnu naopak přichází těžší období. Rozpočty domácností jsou hodně napnuté, což souvisí především s obdobím daňových přiznání a šetřením před létem,
upozorňuje Petr Kováčik, ředitel vyhledávače slev Skrz.cz.
Velmi dobrý rok za sebou mají i internetové obchody. Podrobnosti o jejich tržbách nabízí Videobiz Eshopy si vloni vydělaly 60 miliard. Jaké další úspěchy si připsaly?