Vánoční nákupy začaly v internetových obchodech již v druhém říjnovém týdnu. Češi letos nechají v kasách online obchodníků až 16 miliard korun. Zlom v prodeji nastává právě tento týden. Vánoční horečka pak vyvrcholí v týdnu od 10. prosince.
Češi budou letos více odpočívat, nákupy budou opět realizovat přes eshopy.
Během následujících tří týdnů nakoupí dárky každý druhý zákazník, tedy naprostá většina těch, kteří to dosud nestihli. V týdnu od 17. prosince již budou prodeje klesat, poroste využití rychlejších osobních odběrů a záchranou nakupujících na tu úplně poslední chvíli se stanou dárkové certifikáty,
předpovídá Marek Liška, generální ředitel MALL.CZ.
Dnes navíc odstartoval „Den dopravy zdarma“, který již několik let funguje ve světových e-shopech, který připravil s vybranými e-shopy nákupní rádce Heureka.cz. Dnes mohou zákazníci ušetřit přes 2 miliony korun na dopravě a to konkrétně v 629 zapojených e-shopech, mimo jiné v Alza.cz, Kasa.cz, Parfums.cz, Hodinky.cz nebo T. S. Bohemia,
říká Kamil Demuth z Heureka.cz.
Už včera přitom počet objednávek významně vzrostl: V tento den se mohl počet objednávek dostat až přes trojnásobek celoročního průměru,
komentoval včerejší prodeje Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK – Asociace pro elektronickou komerci.
Jak doplnil za Mall.cz Marek Liška, letošním vánočním hitem se stanou tablety a čtečky knih. O Vánocích 2011 se na MALL.CZ nejvíce prodávaly sodovkovače, sekery, parfémy, meteorologické stanice, hračky pro děti či malé spotřebiče a letošní žebříček se zřejmě nebude zásadně lišit,
uzavřel Marek Liška.