Hitem jsou přitom tematické večírky i alternativní prostory. Ať už však šéfové dorazí za Supermana, policistu K či vílu Amálku, také dokumentace je nutností.
Design jak z pohádky i drsný industriál
Fialová a bílá jsou barvami letošních Vánoc. Messe Frankfurt, kde v rámci vánočních veletrhů vždy komunikují i aktuální designérské vánoční trendy (a to nyní už včetně těch na příští rok), za ty letošní považuje oslavu radosti, která vychází ze světa fantazie a pohádek. A propojuje se s neustálým oceňováním tradic a tradičních řemesel. Trendem tedy jsou jak ulítlé pohádkové či komiksové bytosti, tak i uzemněné přírodní materiály, jako je dřevo nebo sláma, a barvy jako hnědá, béžová, zelená nebo šedá. A celkově design, který se inspiruje rozmanitou přírodou.
Ovšem tradice nejvíc vynikne, když se spojí nejen s pohádkou, ale i s moderními prvky, třeba s tvaroslovím klasického modernismu, i s odlišnou barevností – například s modrou barvou lapis lazuli, s typickou bílou kararského mramoru nebo s rubínově rudou. Jemné přírodní motivy tak mohou nakonec v dekoraci klidně stát v kontrastu vedle prvků, které spíš koření ve sféře industriálního designu.
Alternativní prostory a atmosféra místa
To ostatně koresponduje i s tím, jaké trendy letos vidí Pavel Kučera, který spolu s Kateřinou Studeníkovou stojí za společností Meatspace. Ta propojuje prostory s pořadateli akcí. Trendem u firemních akcí jsou určitě alternativní prostory, které jsou nyní nesmírně populární. Každý by chtěl mít večírek v industriálním prostředí Vnitroblocku, v Karlínské kotelně apod.,
říká Pavel Kučera pro server Podnikatel.cz.
Obliba alternativních prostor přitom podle něj roste opravdu strmě a není jen letošním, ale dlouhodobějším trendem. Za příklad dává situaci v Praze: Není to tak dávno, kdy Radlická kulturní sportovna (dnes už bohužel zavřená) byla unikátem. Dnes je těch prostorů jen v Praze desítky, další se připravují na otevření a poptávky se jen hrnou,
tvrdí.
Čtěte také: 10 rad, kterak se na vánoční sezonu připravit už v té okurkové
Za další trend označuje otevřenost. Lidé totiž podle něj nechtějí do uzavřených prostor, ale přejí si být součástí atmosféry celého širšího místa. To podle něj platí třeba u akcí v coworkingových prostorách, jako jsou třeba Impact HUB, Opero nebo Worklounge. A jedním z nejzajímavějších trendů je z našeho pohledu také to, že akce často poptávají sami klienti – bez eventových agentur,
dodává.
Večírek není jen pasivní zábava
Podle Davida Dostála, Marketing and Product Managera firmy OMT group, která se specializuje na firemní vzdělávání, teambuildingy i eventy, jsou ve firmách dlouhodobým vánočním trendem tematické večírky. Inspiraci se přitom při hledání tématu meze nekladou. Firmy navíc podle něj v poslední době mají větší zájem na tom, aby se účastníci s atmosférou večírku více propojili. Klienti tak s účastníky komunikují a navozují atmosféru vánočního večírku mnohem dříve, třeba i s měsíčním předstihem. Včasnou komunikací se totiž zvyšuje pozitivní dopad a zapojení všech zaměstnanců,
vysvětluje.
Nejde už podle něj o to, že se lidé na večírku jenom nechají bavit někým jiným. Spíše se stávají skutečně aktivními účastníky celého programu. Každá firma k tomu přitom přistupuje trochu jinak. Volný výběr kostýmů podle tématu večírku je dnes již zcela běžný, ale v poslední době se spousta klientů zapojuje aktivně s různými vystoupeními (například tanečními nebo pěveckými), dobrovolnou moderací večera nebo třeba vystoupením managementu společnosti s firemní koledou,
vypočítává některé příklady z večírkové praxe, které večírek také více propojují i se snahou neformálními cestami rozvíjet týmového ducha.
Čtěte také: Vánoce v jedné z nejdražších českých ulic. Nahlédněte do Pařížské
Britská eventová a teambuildingová agentura Paragon k těmto trendům přidává ještě další letošní hit – wellness a mindfulness. Neboli vánoční či novoroční večírek v přesně opačném duchu, než je běžně zvykem. Tedy takový, který je spíš zenově klidný, pomalý a víc se podobá čajovému dýchánku než divoké pařbě. Na takové párty se uplatní bar nabízející smoothie, spíš než sofistikované alkoholové drinky, nebo relaxační hudba. Je to způsob, jak i v tomto případě myslet „outside the box“ – neboli jak změnit úhel pohledu. A možná i způsob, jak předejít situacím, jejichž šílenost se odhalí až v následné kocovině.
Analyzujte a zajímejte se o zpětnou vazbu
Zároveň, jak dodává David Dostál, mají firmy, které spolupracují na přípravě večírku s agenturou, stále větší zájem, aby od ní dostaly skutečně komplexní službu na klíč. Chtějí tedy navrhnout a zajistit celý večírek, a to včetně výběru tématu, prostor, programu, interpretů a všeho dalšího.
A u uspořádání večírku by firma podle něj zůstat neměla. Za důležitou považuje ještě i následnou evaluaci. Zadavatelé by neměli zapomínat zpětně analyzovat spokojenost svých zaměstnanců s celkovým průběhem, místem konání, přístupem agentury, volbou tématu a interpretů,
tvrdí totiž. A uvádí příklad klienta, který pravidelně po večírku vypracovává kompletní analýzu spokojenosti – konkrétně šestnáctistránkový dokument, plný přehledných grafů. Analýza, jak tvrdí, funguje jako zpětná vazba pro klienta i agenturu a ve výsledku vede k větší spokojenosti všech účastníků akce.
Čtěte také: Rodinná firma má Vánoce 365 dnů v roce. Už sto let vyrábí ozdoby
Podle Pavla Kučery zase firmy často chybují v tom, že prostory poptávají s malým předstihem. Nevidí totiž, jak jsou prostory vytížené. A podceňovat by vedle načasování podle něj neměly ani občerstvení a zábavu. Zvláště u populárních a alternativních míst je důležité věnovat dost pozornosti občerstvení. Nudný catering už zabil hodně nadějných akcí,
upozorňuje s tím, že dalším zaručeným zabijákem akcí je „odfláknutý“ program. Protože ani ty nejlepší prostory a občerstvení nezachrání trapné prostoje a dlouhé nudné přednášky. A klienti často zapomínají na drobnosti, jako je fotodokumentace nebo videoreportáž z akce, což většinou zjistí až po akci, kdy chtějí vytvořit post na sociální sítě a najednou nemají obsah,
doplňuje další poznatek z praxe.