Vedro? Tady je 5 tipů, jak svůj byznys přizpůsobit extrémním teplotám

6. 8. 2015
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: www.shutterstock.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
V pátek se rtuť teploměru dostane možná na hodnotu nejvyšší v historii Česka. Jak se tomu přizpůsobit? Tady je 5 tipů pro váš byznys.

Česko zažije v pátek příliv horkého vzduchu. Extrémní teploty přesáhnou až 38 stupňů a v dalších dnech tropy nepoleví. Další následující týden se rtuť teploměru nedostane pod 30 stupňů, tropické budou i noci. Jak se tomu přizpůsobit? Tady je našich 5 tipů.

1. Máte obchod? Nabízejte to, co zákazníci poptávají

Lidé jsou poměrně poslušní různým doporučením. Meteorologové pro následující den doporučují klidový režim a pravidelný příjem tekutin. Ty budou ostatně ze strany zákazníků hodně poptávány. Kromě nápojů půjdou na dračku mražené výrobky a melouny. Zajistěte proto, aby všechno poptávané zboží bylo jednak ihned dostupné při příchodu zákazníka do obchodu a na dobře viditelném místě. Nebojte se dočasně přestěhovat i část regálů tak, aby zákazník měl přístup k poptávanému zboží co nejlepší. U nápojů zajistěte, abyste jich měli co nejvíce vychlazených, o vodu v regálu nikdo zájem mít nebude. Zajistěte podobným způsobem i další zboží. Meloun nakrájejte na části a nebojte se ho dát také vychladit.

Ilustrační obrázek
Autor: www.shutterstock.com, podle licence: Rights Managed

Chodíte k zákazníkům? Dbejte hlavně na svou osobní hygienu. 

2. Máte restauraci nebo hospodu? Automaticky podávejte točenou vodu

V případě, že máte ve vaší lokalitě kvalitní pitnou vodu, nebojte se ji zákazníkům nabídnou automaticky hned při jejich příchodu. Vodu podávejte s kostkami ledu a plátky citronu. Zákazníci rozhodně uvítají váš servis a za vřelý přístup nebudou šetřit na spropitném. Nemusíte se obávat, že nevyděláte nic na objednávce dalšího pití, za které by zákazník běžně zaplatil. Horko bude tak extrémní, že si další tekutiny bezpochyb přiobjedná. 

3. Nabízíte služby v provozovně? Zajistěte, aby se v ní zákazníci cítili skvěle

Základem každé provozovny, jež nabízí služby, bude v následujících dnech klimatizace. Zákazníci potřebují mít pocit komfortu, aby využili dostatečně vašich služeb. Pokud však klimatizací nedisponujete, zajistěte dostatečnou cirkulaci vzduchu, kterou můžete podpořit i různými větráky. Ty umístěte v rámci provozovny tak, aby na zákazníka nešel prudký proud vzduchu. Pokud máte v rámci provozovny možnost jakkoli zatemnit okna, proveďte tak ihned ráno, aby se vám vzduch, který se přes noc v místnosti ochladil, neohřál na teplotu vyšší než venkovní. 

4. Jdete k zákazníkovi? Dbejte na svou vlastní hygienu

Chodíte od zákazníka k zákazníkovi? Aby si váš ještě někdy objednal, měl byste pamatovat na to, že nesmíte podcenit svou vlastní hygienu. Vezměte si s sebou na cesty deodorant, velkou láhev vody, z které se můžete napít, ale také si s ní opláchnout orosený obličej. Neváhejte se pojistit i dalšími svršky navíc v případě, že ty co máte na sobě, máte již propocené. Sprchujte se raději ráno před návštěvou zákazníka a ve svém firemním autě se zchlaďte pomocí klimatizace či cirkulací vzduchu při jízdě. 

5. Pracujete v kanceláři? Dejte si raději home office

Pokud máte možnost využít home office, rozhodně tuto možnost využijte. Jen cesta do kanceláře bude pro vás v těchto tropických dnech úmorná. Je navíc lepší pracovat brzo ráno a v pozdních večerních hodinách. Práci přes poledne se raději vyhýbejte. Uděláte sotva polovinu práce, než jste běžně zvyklí. Pokud budete pracovat z domova, nebojte se i experimentovat s možnostmi ochlazení. K počítači si klidně pořiďte lavor se studenou vodou, do níž ponořte své nohy. Budete tak mít neustálý pocit, že se chladíte, a pracovat se vám bude o mnoho lépe. 

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).