exPRESS: Letošní Velikonoce prožije v Česku až 270 tisíc turistů

2. 4. 2010
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: 258398
Cestovní ruch se začíná pomalu vzpamatovávat. První vlaštovkou jsou letošní Velikonoce, během kterých by mělo do Česka zavítat až 270 tisíc turistů. Celkově jich však nebude více než vloni.

Velikonoce český cestovní ruch částečně oživí »

Jako jeden z vrcholů turistické sezóny v Česku označují cestovní kanceláře letošní týden, který zakončuje velikonoční období. Jak vyplývá z odhadů Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA), od tohoto čtvrtka do pondělí navštíví Českou republiku přibližně 270 tisíc zahraničních turistů, z toho přibližně 180 tisíc zamíří do Prahy.

Očekáváme tedy zastavení loňských krizových poklesů počtů turistů a předpokládáme, že k nám přijede tyto Velikonoce stejné množství zahraničních turistů jako vloni, komentoval nejnovější výzkum mezi českými podnikateli v cestovním ruchu Tomio Okamura, mluvčí AČCKA. Ten ale zároveň doplnil, že turisté stále šetří, takže s vysokými tržbami čeští podnikatelé počítat nemůžou.

exPRESS - Koleje 01
Finance a rozjezd

První start-up firmy odlétají do Ameriky

Příští tři měsíce stráví v kalifornském v CzechAcceleratoru první nadějné firmy, které získají ve Spojených státech amerických od agentury CzechInvest bezplatné kancelářské prostory v podnikatelském inkubátoru Plug and Play Tech Centre v Silicon Valley.

Němečtí investoři: oživení v Česku se ještě nekoná

Němečtí investoři jsou k vývoji české ekonomiky skeptičtí. Podle nich se ještě nezotavila. Vyplývá to konjunkturálního průzkumu Česko-německé obchodní a průmyslové komory (ČNOPK). Pouze 2 ze 100 dotázaných podniků hodnotí aktuální hospodářskou situaci jako dobrou.

Česko v konkurences­chopnosti občas pokulhává

Necelých šest let je Česko součástí vnitřního trhu Evropské unie. Zatímco v některých oblastech obstojí náš stát v konkurences­chopnosti i proti těm nejlepším, v jiných oblastech patříme v rámci EU mezi ty nejméně úspěšné. Vyplývá to z Analýzy konkurenceschop­nosti ČR, kterou si nechalo vypracovat ministerstvo průmyslu a obchodu.

exPRESS - Koleje 02
Zákony a volby

Právníci se navážejí do datových schránek

Až milionové škody může způsobit laxní přístup k datovým schránkám. Ani po necelém půl roku od spuštění elektronické komunikace není uživatelům jasné, jak schránky správně používat. Upozorňuje na to ve svém stanovisku Unie podnikových právníků, která sdružuje firemní právníky z celé republiky. Právníci proto apelují, aby byla zpřesněna právní úprava, která by tyto problémy odstranila.

HK ČR: Změna režimu DPH předvolebním bojem

Navrhovaná změna režimu daně z přidané hodnoty se stala předmětem předvolebním bojem. Varovala ve svém prohlášení Hospodářská komora České republiky (HK ČR). Návrh zařadila do své podnikatelské části svého volebního programu Občanská demokratická strana (ODS). Její rival ČSSD vzápětí označila návrh za nezodpovědný krok.

exPRESS - Koleje 03
Provoz a reality

Trh s kancelářskými prostory v Praze je stále malý

Praha má ve srovnání se západoevropskými trhy stále malý podíl na trhu kancelářských prostor. V celkovém přepočtu na jednoho obyvatele se česká metropole pohybuje na úrovni cca 2,15 m2, zatímco například Mnichov dosahuje více než šestinásobných hodnot a Haag téměř čtyřnásobku. Vyplývá to z analýzy společnosti DTZ.

MM 25 baliček

Města a obce upřednostňují zemní plyn

Více než polovina měst a obcí preferuje jako zdroj energie zemní plyn. Vyplývá z dotazníkového průzkumu, který realizovalo ministerstvo životního prostředí v rámci projektu, který probíhal v letech 2007 až 2009.

48 dní – průměrná splatnost faktur v Česku

Česko má ve srovnání s ostatními zeměmi nastavenu velkorysou dobu splatnosti faktur. I když je průměrná doba splatnosti faktur v Česku 36 dní, dodržuje ji pouze zhruba 40 % odběratelů. 20 % odběratelů navíc překračuje tento platební termín o více než 30 dní. České podniky tak musí na úhradu své faktury čekat v průměru až 48 dní. Vyplývá to z průzkumu 13 společností Creditreform.

<fb:fan profile_id=„58931­199320“ stream="" connections=„18“ width=„545“></f­b:fan>
Podnikatel.cz na Facebooku

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).