Společnost McDonald's patří v Česku mezi nejstarší a nejstabilnější stálicí v oblasti franšízingu. Řetězec rychlého občerstvení se už vloni rozhodl, že počet svých franšíz ještě navýší. Síť restaurací McDonald's je totiž v Česku na bázi franšíz provozován ze tří čtvrtin. Aktuálně zkouší v restauraci na Praze 4 novinku v podobě samoobslužného kiosku. Přes něj si lze nově menu vybrat a zaplatit.
Čechům káva chutná, kavárenský trh se rozrůstá. Otevírají se nové pobočky. Rozrostla se síť CrossCaffé i Starbucksu. Americký řetězec u nás svou první kavárnu otevřel už v roce 2008. Ten český zase nabízí příznivější cenu za licenci. Mezi další konkurenty, kteří se k libosti českých milovníků kávy rozrůstají po republice, je britský kavárenský řetězec Costa Coffee.
Značka SUBWAY se před třemi lety pochlubila cenou v podobě nejhodnotnější značky mezi fastfoodovými řetězci. Meziročně její hodnota vzrostla o 12 % na téměř 17 milionů amerických dolarů a od roku 2006 se její hodnota zvýšila více než padesátkrát. Od té doby ještě více povyrostla. Její bagetový koncept si zakládá na čerstvosti.
Hitem posledního roku se stávají čerstvé šťávy. Ty nyní pod konceptem UGO barů míří do regionů. Do konce roku jich chce mít Kofola, která síť provozuje, kolem 80. Nové UGO bary by měly podle představ Kofoly být v Mostě, v Teplicích a Ústí nad Labem. Nové franšízanty hledá Kofola dál i pro Prahu.